مایکروسافت اعتقاد دارد ۱۰ سال برای سونی فرصت کافی و مناسبی است تا بتواند جایگزین‌های سری بازی‌های Call of Duty را توسعه دهد. رگولاتوری‌ها از جمله سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) ابراز نگرانی کرده‌اند که خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، با توجه به اینکه مایکروسافت مالکیت سری Call of Duty را […]

مایکروسافت: ۱۰ سال فرصت کافی برای سونی است تا جایگزین‌های Call of Duty را بسازد

محسن رضوی فر
۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

مایکروسافت اعتقاد دارد ۱۰ سال برای سونی فرصت کافی و مناسبی است تا بتواند جایگزین‌های سری بازی‌های Call of Duty را توسعه دهد.

رگولاتوری‌ها از جمله سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) ابراز نگرانی کرده‌اند که خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، با توجه به اینکه مایکروسافت مالکیت سری Call of Duty را به دست خواهد آورد، می‌تواند توانایی سونی برای رقابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مایکروسافت در تلاش برای کسب موافقت نهادها به رگولاتوری‌ها اعلام کرد که مایل است هر بازی جدید Call of Duty را در همان روزی که برای ایکس‌ باکس در طی یک دوره ۱۰ ساله عرضه می‌شود، با محتوای کامل و ویژگی‌های برابر برای پلی‌ استیشن در دسترس قرار دهد.

مایکروسافت در اسنادی که به‌تازگی منتشر شده، به CMA اعلام کرده است که سونی می‌تواند در طی ۱۰ سال جایگزین‌هایی را برای Call of Duty بسازد. دارنده پلتفرم ایکس باکس در این باره می‌گوید:

مایکروسافت معتقد است که یک دوره ۱۰ ساله برای سونی، به عنوان یک ناشر پیشرو و پلتفرم کنسول، فرصت کافی و مناسبی است تا جایگزین های Call of Duty را توسعه دهد.

دوره ۱۰ ساله به نسل بعدی کنسول ادامه خواهد یافت. علاوه بر این، اثر عملی این بخش فراتر از دوره ۱۰ ساله خواهد بود، زیرا بازی‌های دانلود شده در سال آخر این بخش می‌توانند در طول عمر آن کنسول (و بعد از آن، با پشتیبانی از بکوارد) به بازی ادامه دهند.

سونی در معاملات خود با رگولاتورها استدلال کرده است که اگر سری Call of Duty دیگر در پلی استیشن موجود نباشد، جایگزین کردن آن برای این شرکت غیرممکن خواهد بود.

سونی در پاسخ به سؤالات ارائه شده توسط رگولاتوری برزیل که بعداً خرید اکتیویژن را تایید کرد، Call of Duty را یک مجموعه بازی پرفروش از نوع AAA و بی‌رقیب خواند.

مایکروسافت در پاسخ تازه منتشر شده‌ی خود به CMA اشاره کرده است که مدت ۱۰ ساله طولانی‌تر یا برابر با موارد لایسنس قبلی است که در سایر خریدها اعمال شده بود. CMA قرار است تصمیم‌ نهایی خود در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد را تا تاریخ ۲۶ آوریل (۵ اردیبهشت) اعلام نماید.

اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Activision, Call of Duty, Microsoft, Sony

منبع متن: gamefa