پس از تصاحب فرنچایز Star Wars توسط دیزنی، شاهد خلق شخصیت‌های جذاب و محبوبی بوده‌ایم که با واکنش مثبت طرفداران این مجموعه روبرو بوده است.

بهترین شخصیت‌های خلق شده در دنیای Star Wars توسط دیزنی

ایلیا عسگری
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

پس از تصاحب فرنچایز Star Wars توسط دیزنی، شاهد خلق شخصیت‌های جذاب و محبوبی بوده‌ایم که با واکنش مثبت طرفداران این مجموعه روبرو بوده است.

دنیای Star Wars (جنگ ستارگان) که در سال ۱۹۷۷ توسط جرج لوکاس به وجود آمد، به سرعت محبوبیتی بی‌سابقه و چشمگیر را در سینما به دست آورد و نه تنها به یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های سینمایی تمام تاریخ بدل گشته است، بلکه از فیلم و سریال گرفته تا بازی و کتاب، در هر مدیومی از سرگرمی، حضوری قدرتمند را رقم زده و طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کرده است.

خرید لوکاس فیلم و حق مالکیت Star Wars در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی دیزنی، یکی از جنجالی‌ترین رویدادهای رسانه‌ای در قرن بیست و یکم محسوب می‌شود که نه تنها مسیر این فرنچایز را برای همیشه تغییر داده است، بلکه دو دستگی عظیمی را نیز بین طرفداران این محموعه به وجود آورد که اختلافات آن‌ها پس از گذشت بیش از یک دهه هنوز هم پا بر جا باقی مانده است.

با وجود آن که سه‌گانه ساخته شده زیر نظر دیزنی یک شکست هنری کامل قلمداد شده و ضربه جبران ناپذیری را بر کیفیت دنیای جنگ ستاگران وارد کرده اما با قاطعیت می‌توان گفت که این کمپانی از سال ۲۰۱۲ به بعد دست به خلق شخصیت‌های جذاب و ماندگاری زده که به راحتی می‌توانند با شخصیت‌های قدیمی و نوستالژی این مجموعه به رقابت بپردازنند.

موضوعی که باعث شده تا در این مقاله به معرفی ۱۵ شخصیت جدیدی بپردازیم که در طی یک دهه گذشته توسط کمپانی دیزنی در دنیای Star Wars ساخته شده و با محبوبیتی بی‌سابقه مواجه بوده‌اند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

گروگو

شخصیت گروگو که در فصل نخست سریال The Mandalorian (مندلورین) به مخاطبین معرفی شده است، به عنوان نماد ورود به دنیای جدید جنگ ستارگان شناخته می‌شود.

این موجود معصوم، دوست‌داشتنی و در عین حال خطرناک که اوایل به عنوان “بیبی یودا” شناخته می‌شد، از شخصیتی بی‌نام و نشان و بازیچه دست دیگران راه خود را آغاز کرد و به مرور نه تنها وقایع جذاب و هیجان‌انگیزی را در دنیای جنگ ستارگان به ارمغان آورد، بلکه در نهایت به شخصیتی مهم و معنادار تبدیل شد که حضورش در صحنه با واکشن مثبت مخاطبین مواجه شده است. می‌توان گفت همانگونه که یودا به عنوان نماد آثار قدیمی و نوستالژی جنگ ستارگان به شهرت رسیده است، گروگو نیز همان جایگاه و معنی را برای مخاطبین جدید این فرنچایز ایفا کرده است.

رز تیکو

رز تیکو تنها شخصیتی در این مقاله می‌باشد که از سوی یک عده مورد تنفر واقع شده و از سوی عده‌ای دیگر، به محبوبیتی عجیب و غریب دست پیدا کرده است.

در فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) شاهد معرفی رز تیکو به مخاطبین بودیم، دختری ساده و عجیب و غریب که به صورت اتفاقی بر سر راه فین قرار گرفته و درگیر نبرد میان نیروهای خیر و شری می‌شود که مسبب مرگ تنها خواهرش بوده‌اند. در حالی که رز از یک شخصیت فرعی فراتر نرفت اما نشان داد که در صورت استفاده از پتانسیل‌های وی، می‌توانست به شخصیتی بسیار محبوب‌ و ماندگار در این فرنچایز تبدیل بشود.

بابو فریک

کهکشان بی‌انتهای جنگ ستارگان مملو از موجودات ناشناخته و فانتزی عجیب و غریبی است که بابو فریک یکی از ماندگارترین آن‌ها می‌باشد.

با فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌وار) شاهد معرفی این فروشنده کوچک ولی دوست‌داشتنی بودیم که هیچ نقش مهمی در حماسه سه‌گانه سوم نداشته و تنها در سکانس‌هایی بسیار معدود حضور پیدا می‌کند. با این حال ظاهر جذاب و سرگرم‌کننده وی در همان دقایق کوتاه باعث شده تا طرفداران دنیای جنگ ستارگان حسابی شیفته او شوند. امیدواریم که درآینده شاهد حضور گتسرده‌تر این نژاد جالب و خنده‌دار باشیم.

فنک شند

فیلم و سریال ، مقالات سینما
Andor, Disney, Lucasfilm, ُStar Wars, The Mandalorian, تلویزیون, جنگ ستارگان, سریال, سینما, فیلم‌

منبع متن: gamefa