به نظر می‌رسد که PS VR2، دستگاه واقعیت مجازی جدید سونی، شروع بسیار ضعیفی را تجربه کرده و در هفته‌های ابتدایی کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه فروش داشته است. PS VR2 یک ماه پیش عرضه شد و با وجود این که مورد ستایش منتقدین و گیمرها قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد که عملکرد آن […]

گزارش: فروش PS VR2 به شدت ناامیدکننده بوده است

محمد حسین کریمی
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

به نظر می‌رسد که PS VR2، دستگاه واقعیت مجازی جدید سونی، شروع بسیار ضعیفی را تجربه کرده و در هفته‌های ابتدایی کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

PS VR2 یک ماه پیش عرضه شد و با وجود این که مورد ستایش منتقدین و گیمرها قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد که عملکرد آن در بازار بازتابی از ستایش‌‎ها نبوده است.

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ (Bloomberg)، دستگاه واقعیت مجازی PS VR2 در چند هفتۀ ابتدایی تنها توانسته است کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه بفروشد، اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، از اواخر فوریه تا اواخر مارس، PS VR2 تقریباً ۲۷۰ هزار واحد فروش داشته است. البته، سونی برای بازۀ لانچ قصد داشت ۲ میلیون PS VR2 به فروشگاه‌ها ارسال کند که گویا به دلیل «افزایش هزینه‌های زندگی، نرخ بهره و تعدیل نیرو»، نتوانسته بازار را کاملاً تامین کند.

فرانسیسکو جرونیمو (Francisco Jeronimo)، رئیس بخش تحلیل دادۀ IDC، در این باره گفت:

به نظر من، کاهش قیمت PS VR2 برای جلوگیری از رخ دادن یک فاجعه حول این محصول ضروری خواهد بود. با توجه به قیمت بالای ۵۴۹ دلاری، کاهش قیمت باید رخ دهد، به ویژه اگر کاهش فروش به این شدت ادامه یابد.

کمی بعد از عرضۀ PS VR2، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر آن که پیش‌خرید‌ها بسیار کم بوده و سونی میزان محصولات ارسالی را نصف کرده است، اما این کمپانی خیلی سریع گزارش مذکور را تکذیب کرد. همچنین، هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، رئیس بخش مالی شرکت سونی، اعلام کرد که سونی انتظار دارد PS VR2 بیش از PS VR1 فروش داشته باشد که به رقم ۵ میلیون واحد دست پیدا کرده بود.

نظر شما در این باره چیست؟

Master
Playstation VR ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
PS VR2, Sony

منبع متن: gamefa