اگر گیمر هستید و رویای مدال طلای المپیک را در سر دارید، هفت سال فرصت دارید تا تمرین کنید و شانستان را امتحان کنید. همیشه این بحث وجود داشته است که آیا ورزش‌های الکترونیکی نیز ورزش محسوب می‌شوند؟ کمیته میزبانی پاریس در المپیک ۲۰۲۴ در حال بررسی وضعیت حضور ورزش‌های الکترونیکی در بزرگترین رویداد ورزشی جهان […]

احتمال حضور ورزش‌های الکترونیکی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

اگر گیمر هستید و رویای مدال طلای المپیک را در سر دارید، هفت سال فرصت دارید تا تمرین کنید و شانستان را امتحان کنید.

همیشه این بحث وجود داشته است که آیا ورزش‌های الکترونیکی نیز ورزش محسوب می‌شوند؟ کمیته میزبانی پاریس در المپیک ۲۰۲۴ در حال بررسی وضعیت حضور ورزش‌های الکترونیکی در بزرگترین رویداد ورزشی جهان است.

این کمیته قصد دارد با برخی از نمایندگان بازی‌های الکترونیکی و کمیته بین‌المللی المپیک دیدار کند تا شرایط حضور این رشته‌ها در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بررسی کند. مدیر این کمیته، تونی استانگوا در مصاحبه با NBC Sports گفت:

ما باید شرایط را بررسی کنیم چون نمی‌توانیم در این خصوص چیزی بگوییم. این درباره ما نیست. درباره مسابقات المپیک هم نیست. این موضوع به جوانانی ارتباط دارد که به ورزش‌های الکترونیکی علاقه‌مند هستند. ما آن‌ها را زیر نظر داریم و می‌خواهیم با آن‌ها گفتگو کنیم. ما سعی می‌کنیم پلی میان این ورزش‌ها و مسابقات المپیک درست کنیم.

استانگوا در ادامه گفت:

نمی‌خواهیم از ابتدا پاسخ منفی بدهیم. فکر می‌کنیم بررسی این وضعیت با کمیته المپیک و خانواده ورزش‌های الکترونیکی، برای درک بهتر این رشته‌ها و دلیل محبوبیت و موفقیت آن‌ها، جالب خواهد بود.

هرچند ورزش‌های الکترونیکی هنوز به صورت رسمی جزو رشته‌های ورزشی محسوب نمی‌شوند اما با مرور زمان این رشته‌ها جایگاه خود را در میان سایر رشته‌های ورزشی به‌دست خواهند آورد. در سال ۲۰۱۶ رقابت‌های ورزشی الکترونیکی، همزمان با مسابقات المپیک ریو، برگزار شد. در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ نیز قرار است ورزش‌های الکترونیکی در کنار سایر رشته‌ها برگزار شوند.

تصمیم نهایی در خصوص حضور ورزش‌های الکترونیکی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، پس از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو گرفته می‌شود.

شاید ورزش‌های الکترونیکی سابقه و قدمت ورزش‌های سنتی را نداشته باشند اما از بعد تجاری و میزان برنامه‌ریزی و گستردگی، با برخی از رشته ورزشی در یک سطح قرار دارند. به همین دلیل حضور این رشته‌‌ در رقابت‌های بزرگی مانند مسابقات المپیک می‌تواند قدم بزرگ و مهمی برای صنعت بازی‌سازی و ورزش‌های الکترونیکی باشد.

پاریس هنوز به صورت رسمی به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴ معرفی نشده است اما با انصراف بوداپست در اوایل سال میلادی و کناره‌گیری لوس آنجلس به منظور دریافت حق میزبانی المپیک ۲۰۲۸، پاریس تنها انتخاب ممکن برای میزبانی این رقابت‌ها است.

 

منبع متن: gamefa