Uncharted: The Lost Legacy

چیزی تا عرضه‌ی آخرین نسخه از سری بازی Uncharted یعنی Uncharted: The Lost Legacy باقی نمانده است، عنوانی که اینبار به دور از نویسندگان و خالقان اصلی‌اش در حال ساخت می‌باشد و نکته جالب در این است که همین موضوع باعث شده که شاهد جزئیات و عناصری متفاوت با نسخه‌های پیشین در بازی باشیم.

به گزارش پردیس‌گیم، بتازگی آقای "شاون اسکایگ" کارگردان و خالق بازی Uncharted: The Lost Legacy مصاحبه‌ای را با PlayStation Blog داشته است و در این مصاحبه به ابعاد مختلف بازی از گیم‌پلی تا داستان توضیحات جالبی را ارائه کرده است.

در ابتدا آقای اسکایگ در مورد علت انتخاب شخصیت کلوئی به عنوان قهرمان این نسخه ابراز داشت:

" کلوئی شخصیتی است که مردم علاقه زیادی به او دارند اما در مورد او اطلاعات زیادی نداشتیم. با این وجود نکاتی در موردش وجود دارد که برای ما جذاب بود. مثلا کلوئی ذاتا شخصیتی متواضع محسوب می‌شود، از این لحاظ که او در سخت‌ترین شرایط نیز خودش را از کنترل خارج نمی‌کرد و سوالات زیادی نیز در موردش وجود داشت که ما را به انتخاب او هدایت کرد. 

هنگامی که کلوئی به عنوان شخصیت اصلی انتخاب شد، تصمیم گرفتیم برای او یک مکمل جور کنیم. شخصیت‌های زیادی را در لیست آوردیم، مثل سالیوان، کاتر و ... که در نهایت به یک گزینه نهایی رسیدیم: نِیدین! او یک انتخاب درست و واضح بود. نیدین یک فرد عملگرا است، زنی عمیق که بدلیل از دست دادن تجارت پدرش ضربه بزرگی بهش وارد شده اما کلوئی یک کلاهبردار بسیار مبهم است. ولی این دو در یک چیز مشترک هستند. حفظ و بقای خود. آن‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند و در گفتگوهایشان نیز چالش زیادی خواهید دید."


Uncharted جهان داستانی عمیق و پرپیچ و خمی را ارائه می‌دهد، از داستان دزدانی که رقابت دیوانه‌کننده‌ای را برای دستیابی به اهدافشان آغاز می‌کنند. اما از دید آقای اسکایگ این جهان دارای پتانسیل‌های بیشتری است. او در این رابطه گفت:

"دنیای Uncharted پیچیده است. با اینکه ما داستان چند دزد را دنبال می‌کنیم اما آن‌ها دارای مزایایی نیز هستند. اول اینکه هنوز انسان هستند و انسانیت دارند، دوم اینکه آن‌ها هنوز اهدافی برای زندگی خود دارند و سوم اینکه آن‌ها دارای داستانی در پشت خود هستند که هنوز مردم از آن خبر ندارند. به این بخش سوم در The Lost Legacy پرداخت ویژه‌ای شده است.

همانطوری که گفته شد، شخصیت‌های جهان Uncharted دارای داستان‌هایی هستند که شما هنوز از آن‌ها اطلاع ندارید. مثلا نیدین! داستانی در مورد نیدین وجود دارد که شما هیچ چیزی از آن نمی‌دانید و بسیار غیرقابل انتظار است. کلوئی نیز گذشته‌ی بسیار پرتلاطم و پررنجی داشته است که در این نسخه به آن پرداخته می‌شود. به طور کلی از نظر من این واقعا بهترین نسخه Uncharted است ..."

اینطور که به نظر می‌رسد، Uncharted: The Lost Legacy حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد و هیچ بعید نیست از لحاظ کیفیت و نوآوری در حد نسخه‌های شماره‌دار عمل کند. دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

منبع متن: pardisgame