کمیته‌ی بازی‌های المپیک 2024 نسبت به افزودن بازی‌های ویدئویی به رشته‌های رسمی المپیک علاقه نشان داده است. دو شهر پاریس و لس‌ آنجلس نامزدهای اصلی میزبانی المپیک 2024 بودند اما با کناره‌گیری لس آنجلس، این شهر احتمالا المپیک 2028 را برگزار خواهد کرد و در سال 2024، شهر پاریس فرانسه میزبان المپیک است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، در همین راستا بتازگی کمیته‌های المپیک این دو شهر، برای برنامه‌ریزی مسابقات جلسه‌ای را برگزار کرده‌اند که در آن نسبت به حضور ورزش‌های الکترونیک یا رشته‌های رسمی eSports در مسابقات مذاکراتی انجام شده است. در این جلسه، کمیته‌ی مربوط به شهر لس آنجلس این پیشنهاد را برای جذب تماشاگران جوان مطرح کرد، زیرا طی المپیک‌های اخیر درصد تماشاچیان بین رده سنی 18 تا 49 سال کاهش چشمگیری داشته است. نظر کمیته‌ی پاریس نیز در مورد پیشنهاد مثبت بوده است.

در این بین مشکلی اصلی، کمیته‌ی بین المللی بازی‌های المپیک است. سیاست همیشگی این کمیته، تنها حضور ورزش‌های سنتی برای حفظ اصالت المپیک بوده است اما اقای "تونی استانگیت" مدیر کمیته‌ی المپیک پاریس ابراز امیدواری کرده است که در مذاکرات با کمیته‌ی بین المللی نظر مثبت آن‌ها را برای حضور ورزش‌های الکترونیک بگیرد.

در پایان دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟ آیا شما موفق حضور بازی‌های ویدئویی در المپیک هستید و یا حضور این رشته‌ها را مغایر با فرهنگ و اصالت المپیک می‌دانید؟

منبع متن: pardisgame