این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی خصوصاً برای بازی سازان کوچک و توسعه دهندگان مستقل به حساب بیاید. موتور گرافیکی Unreal Engine 4 از امروز دیگر تمام پلتفرم‌های اصلی که در بازار وجود دارند را پوشش می‌دهد، زیرا که بروزرسان شماره ۴٫۱۷ این موتور گرافیکی، در راه است و پشتیبانی از کنسول جدید مایکروسافت یعنی […]

بروزرسانی ۴٫۱۷ موتور گرافیکی Unreal Engine از ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی خواهد کرد

این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی خصوصاً برای بازی سازان کوچک و توسعه دهندگان مستقل به حساب بیاید.

موتور گرافیکی Unreal Engine 4 از امروز دیگر تمام پلتفرم‌های اصلی که در بازار وجود دارند را پوشش می‌دهد، زیرا که بروزرسان شماره ۴٫۱۷ این موتور گرافیکی، در راه است و پشتیبانی از کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس را هم به همراه خود خواهد داشت. البته این مرحله مقدماتی و پشتیبانی اولیه این موتور گرافیکی از ایکس‌باکس وان ایکس می‌باشد،‌ و این بدان معنا است که همانطور که پشتیبانی این موتور گرافیکی از کنسول نینتندو سوییچ مدتی پس از عرضه آن اتفاق افتاد، پشتیبانی نهایی و کامل آن از ایکس‌باکس وان ایکس نیز مدتی پس از عرضه این کنسول اتفاق خواهد افتاد.

از آن جایی که توسعه دهندگان کوچک‌تر نیز از این به بعد می‌توانند کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس را هدف قرار دهند، این موضوع خبر خیلی خوبی برای آن‌ها به حساب می‌رود زیرا این بدان معنی است که آن‌ها هم می‌توانند از این به بعد بازی‌های خود را برای این کنسول بسازند و ایده‌های ناب خود را در بازی‌هایشان و البته با استفاده از سخت‌افزاری قوی‌تر، پیاده کنند.

موتور گرافیکی Unreal Engine 4 که امروزه بسیاری از بازی‌سازان و توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای از آن استفاده می‌کنند، این روز‌ها تبدیل به یکی از به‌صرفه‌ترین موتورهای گرافیکی برای بازی‌سازان کوچک و مستقل شده است. این افراد با استفاده از این موتورگرافیکی می‌توانند ایده‌های ناب و تفکرات دست نخورده خود را در قالب این موتورگرافیکی و با بهترین و باکیفیت‌ترین جلوه‌های بصری، برای مخاطبان خود آماده کنند و طیف مخاطبان خود را تا حد بسیار زیادی گسترش دهند. به هر حال جلوه‌های بصری و گرافیکی عالی، امروزه به یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی تبدیل شده که بازی‌بازان از سازنده‌های بازی‌های رایانه‌ای انتظار دارند و البته با پیشرفت تکنولوژی و بروز شدن سخت افزار کنسول‌ها، طرفداران انتظار دیدن گرافیکی در خور کنسول‌های نسل هشتمی را نیز دارند.

لازم به یادآوری است که اعلام کنم کنسول پر سروصدای ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر برابر با سه‌شنبه ۱۶ آبان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. این کنسول طبق قول‌هایی که مایکروسافت داده است قرار است قدرتمندترین کنسولی باشد که تا به حال ساخته شده است. همچنین طبق چیزی که تا به حال اعلام شده، این کنسول از تعداد زیادی از بازی‌های موجود پشتیبانی خواهد کرد؛ همچنین اعلام شده که تعداد این بازی‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد و ما شاهد عرضه بازی‌های بیشتری برای این کنسول خواهیم بود.

 

منبع متن: gamefa