طبق جدیدترین گزارشات مالی منتشر شده از سوی شرکت Nippon Ichi Software، نسخه نینتندو سوییچ عنوان Disgaea 5 که Disgaea 5 Complete نام دارد، موفق شده تا به صورت جهانی بالغ بر ۱۰۰ هزار نسخه فروش داشته باشد. معمولا به هنگام ارائه اینگونه گزارش‌ها، ما می‌توانیم میزان فروش عنوان مورد نظر در کشور ژاپن را […]

فروش جهانی عنوان Disgaea 5 Complete از مرز ۱۰۰ هزار نسخه عبور کرد

طبق جدیدترین گزارشات مالی منتشر شده از سوی شرکت Nippon Ichi Software، نسخه نینتندو سوییچ عنوان Disgaea 5 که Disgaea 5 Complete نام دارد، موفق شده تا به صورت جهانی بالغ بر ۱۰۰ هزار نسخه فروش داشته باشد.

معمولا به هنگام ارائه اینگونه گزارش‌ها، ما می‌توانیم میزان فروش عنوان مورد نظر در کشور ژاپن را مشخص کنیم. هرچند، عنوان Disgaea 5 Complete به هنگام عرضه نتوانست در لیست هفتگی ۲۰ بازی پر فروش کشور ژاپن ظاهر شود، پس تنها چیزی که می‌توانیم در مورد فروش این عنوان در کشور ژاپن بگوییم، آن است که Disgaea 5 Complete در هفته اول انتشار خود کمتر از ۵٬۴۸۱ نسخه در کشور ژاپن فروخته است.

در مورد نسخه‌های اروپایی و آمریکای شمالی این عنوان، رییس شرکت NIS America پیش از این طی مصاحبه‌ای در ماه می، اعلام کرده بود که پیش‌خرید‌های نسخه آمریکای شمالی Disgaea 5 Complete حدود ۷۸ هزار نسخه بوده، در حالی که هواداران اروپایی بازی نیز ۳۶ هزار نسخه از آن را سفارش داده‌‌اند، که در مجموع میزان نسخه‌های پیش‌خرید شده این عنوان را به ۱۱۴ هزار نسخه می‌رساند. هرچند، عدد ذکر شده با آمار دقیق و رسمی که هم‌اکنون منتشر شده تناقض داشته، مگر آنکه بیش از ۱۴ هزار نفر از پیش‌خرید کنندگان بازی، قبل از عرضه آن از خریدش منصرف شده و سفارش خود را لغو کرده باشند.

عنوان Disgaea 5 Complete به ترتیب در تاریخ‌های ۳، ۲۳ و ۲۶ می در مناطق ژاپن، آمریکای شمالی و اروپا، به صورت انحصاری برای پلتفرم نینتندو سوییچ منتشر شده بود. Disgaea 5 Complete پورت نسخه پلی‌استیشن ۴ این عنوان از سال ۲۰۱۵ بوده، که شامل تمامی محتویات دانلودی عرضه شده برای نسخه اصلی Disgaea 5 است.

منبع متن: gamefa