با وجود عملکرد بسیار ضعیف Dead Rising 4، شایعات اخیر از توسعه نسخه جدیدی از این سری عناوین توسط شرکت کپکام، خبر می‌دهند. به تازگی یکی از کاربران سایت ۴chan، مدعی شده که شرکت کپکام در حال ساخت نسخه جدیدی از سری عناوین Dead Rising بوده، و اطلاعات زیر را در مورد این عنوان جدید […]

شایعه: شرکت کپکام در حال توسعه نسخه جدیدی از سری Dead Rising

با وجود عملکرد بسیار ضعیف Dead Rising 4، شایعات اخیر از توسعه نسخه جدیدی از این سری عناوین توسط شرکت کپکام، خبر می‌دهند.

به تازگی یکی از کاربران سایت ۴chan، مدعی شده که شرکت کپکام در حال ساخت نسخه جدیدی از سری عناوین Dead Rising بوده، و اطلاعات زیر را در مورد این عنوان جدید منتشر کرده است.

  • این عنوان توسط استدیوی Capcom Vancouver (سازنده نسخه‌های ۲، ۳ و ۴) ساخته نخواهد شد! استدیوی ونکوور دوست داشته تا پروژه تازه‌ای را انجام دهد، از این رو یک استدیوی کاملا جدید بر روی این عنوان کار خواهد کرد.
  • پروسه ساخت این عنوان از اواخر سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. پس از عرضه Dead Rising 3، استدیوی ونکوور علاقه‌ای به دنبال کردن سری Dead Rising نداشته، اما کپکام آن‌ها را مجبور می‌کند تا به مناسبت سالگرد ۱۰ سالگی این سری عناوین، Dead Rising 4 را بسازند. شایان ذکر است که این استدیو برای توسعه Dead Rising 4، تماما از مدل و آیتم‌های ساخته شده برای نسخه ۳ استفاده کرده، و هیچ دارایی جدیدی برای این عنوان نساخته است.
  • هنوز نام نهایی بازی مشخص نشده و کارمندان کپکام صرفا آن را Dead Rising می‌خوانند. بازی قرار نیست ریبوت باشد، اما به ریشه‌های این سری باز خواهد گشت.
  • بازی در شهری دانشگاه محور اتفاق افتاده، و شامل سه بخش مختلف دانشگاه، فروشگاه و شهر خواهد بود.
  • بازی ۲۵ سال پس از وقایع نسخه اول اتفاق می‌افتد. شما در نقش یک دانشجو و عکاس خبری به اسم جک بازی خواهید کرد، کسی که در روزنامه دانشگاه نوشته و مشهور به توطئه‌پردازی است. جک شیوع زامبی‌ها را موقعیتی دیده که بتواند به واسطه آن به خبری بزرگ دست یافته و مشهور شود.
  • بازی تشابهات بسیاری با نسخه اول این سری خواهد داشت. محدودیت زمانی بازگشته و دشوار خواهد بود. بازیکنان باید از میان ماموریت‌های موجود، سریعا یکی را انتخاب کرده وگرنه نمی‌توانند در زمان مورد نظر، مرحله را به انمام برسانند. البته قابلیت ۱۰۰٪ کردن بازی با یک بار انجام آن وجود داشته، اما مختص درجات سختی بالاتر است.
  • روانیان (Psychos) در این نسخه بازگشته و شباهت بسیاری به نسخه اول دارند. تمرکز این بخش بیشتر بر روی مردم عادی خواهد بود که دیوانه شده‌اند، نه شخصیت‌های منفی کارتونی و بسیار پر زرق و برق.
  • هیچ یکی از شخصیت‌های نسخه‌های قبلی در بازی حضور نداشته، هرچند داستان اشارات زیادی به شخصیت فرانک وست خواهد داشت.
  • قابلیت عکس‌ گرفتن از محیط، و بازجویی از بعضی از شخصیت‌ها بازگشته است. این توانایی‌ها در مراحل اصلی و ماموریت‌های فرعی قابل استفاده خواهند بود.
  • عنوان Dead Rising 4، حداقل در این نسخه بخشی از خط داستانی سری نخواهد بود. بازی به وقایع نسخه اول و قرنطینه بودن منطقه Willamette، اشاره خواهد داشت.
  • ماموریت‌های اسکورت کردن بازماندگان در این عنوان بازگشته‌اند، هرچند هوش مصنوعی شخصیت‌ها همانند نسخه اول احمقانه رفتار نمی‌کنند. همچنین، این دسته ماموریت‌ها تنها نیمی از مراحل فرعی را پوشش داده و باقی ماموریت‌های تحقیقاتی و داستانی خواهند بود.

همانطور که ذکر شد، این اطلاعات صرفا ادعای یکی از کاربران سایت ۴chan بوده، و هنوز نمی‌توان آن‌ها را تایید کرد. هرچند، شایان ذکر است که مدتی قبل شایعات دیگری در این سایت، پیرامون دو عنوان Monster Hunter XX و Monster Hunter World منتشر شده بودند، که تقریبا تمامی آن‌ها درست از آب در آمدند. از این رو نمی‌توان به آسانی از کنار شایعه ساخت نسخه جدید Dead Rising گذشت.

آخرین نسخه از سری Dead Rising، دسامبر گذاشته بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان منتشر و چندین ماه بعد برای رایانه‌های شخصی عرضه شد. با وجود انتظارات کپکام در مورد فروش ۲ میلیون نسخه‌ای این عنوان تا قبل از پایان مارس ۲۰۱۷، آخرین گزارشات این شرکت نشان دادند که Dead Rising 4 تاکنون حتی موفق نشده که یک میلیون نسخه بفروشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا عملکرد بسیار ضعیف Dead Rising 4 تاثیری بر روی روند توسعه این عنوان جدید گذاشته، یا آنکه شرکت کپکام شانسی دوباره به این سری خواهد داد.

منبع متن: gamefa