عنوان Shenmue III توسط شرکت Deep Silver عرضه خواهد شد

ممکن است موکول شدن عرضه عنوان Shenmue 3 به نیمه دوم سال 2018 طرفداران این سری را ناراحت کرده باشد اما با خبری که امروز از سوی سازنده بازی استودیو Ys Net منتشر شد مطمئننا طرفداران به‌شدت امیدوار خواهند شد. این استودیو امروز از توافق با شرکت Deep Silver  برای عرضه جهانی بازی خود به‌صورت فیزیکی و دیجیتالی بر روی دو پلتفرم PC و PlayStation 4 پرده برداشت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PlayStation Universe، این موضوع در صفحه Kickstarter عنوان Shenmue 3 اطلاع‌رسانی شده است. قسمت سوم سری Shenmue ابتدا برای عرضه در دسامبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود اما اخیرا با هدف دستیابی به نهایت پتانسل آن به سال 2018 موکول شد. بازی به لطف Kickstarter در E3 2015 معرفی شد و در کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی به لطف طرفداران بیش از 6.3 میلیون دلار به دست آورد.

اولین قسمت Shenmue در سال 1999 بر روی کنسول SEGA Dreamcast در ژاپن و یک سال بعد در کشورهای غربی عرضه شد. در آن زمان بعنوان گران‌ترین بازی ویدیویی ساخته شناخته می‌شد اما در بخش فروش نتوانست انتظارات را برآورده کند.

یک سال بعد در سال 2001 عنوان Shenmue 2 در ژاپن و اروپا عرضه شد (و به دلیل کمبود کنسول‌های Dreamcast در غرب این نسخه در آمریکا عرضه نشد). در عوض SEGA در سال 2002 بازی را با صداگذاری انگلیسی همراه با یک فیلم برای شرح وقایع قسمت اول بر روی Xbox عرضه کرد.

با توجه به اعلام خالق سری آقای یو سوزوکی عنوان Shenmue 3 ممکن است پایان‌دهنده داستان حماسه انتقام قهرمان داستان "ریو هزوکی" نباشد و این سری بعد از قسمت سوم نیز ادامه پیدا کند.

منبع متن: pardisgame