کم‌تر از ۳ ماه از عرضه Xbox One X مانده است و یک چیز طرفداران را آزار می‌دهد: هنوز تاریخی برای پیش‌فروش این کنسول مشخص نشده است. بعد از معرفی رسمی آن در E3 2017، بازیکنان منتظر شروع پیش‌فروش قدرت‌مند‌ترین کنسول تاریخ بوده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد این اتفاق به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد و مایک ایبارا یک غذرخواهی هم برای آن کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech در یوتیوب، از اقای مایک ایبارا که کارگردان فنی Xbox است در مورد عدم وجود تاریخ دقیق پیش‌فروش Xbox One X پرسیده شد.  ایبارا به این نکته اشاره کرد که دیگر این موضوع در حوزه اختیاری مایکروسافت نبوده و مسئولیت آن در کنترل کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) قرار دارد که آن‌ها هنوز چراغ سبز لازم را به دلایل نامشخص برای این محصول صادر نکرده‌اند.

ایبارا گفت: « خیلی خوب است که این اشتیاق بین مردم وجود دارد. ناامیدی در مورد پیش‌فروش وجود دارد و من بابت آن غذرخواهی می‌کنم. همان‌طور که فیل (اسپنسر) در توییتر گفت که "به زودی"، من هم تنها چیزی که در مورد این موضوع می‌توانم بگویم همین است.»

در همین رابطه، ایبارا فاش کرد که مایکروسافت شرایط لازم را برای پیش‌فروش کنسول از همان زمان معرفی در E3 2017 فراهم کرده بود اما FCC کنترل را در دست گرفته بود و این اتفاق رخ نداد. حال شرکت امیدوار است که در روزهای آتی بتواند اختیار تجاری کنسول را در جهت فعال‌کردن پیش‌فروش و ارضای تقاضاهای بازیکنان فراهم نماید.

در نهایت، بعضی ترس دارند که تاییدیه FCC خیلی دیر صادر شود و در بدترین حالت، اگر تا اکتبر صادر نشود، مایکروسافت نمی‌تواند Xbox One X را در مرحله پیش‌فروش قرار دهد چرا که محدودیت کمیسیون برای  محصولات الکترونیکی در بازار آمریکای شمالی تا آن تاریخ است.

بدون شک، روزهای اخیر چندان برای مایکروسافت خوب نبوده چرا که علاوه بر تاخیر آداپتور وایرلس ویندوز ۱۰ تا ۲۰۱۸، بازی Crackdown 3 نیز تا بهار ۲۰۱۸ تاخیر خورد و اکنون هم وضعیت برای پیش‌فروش Xbox One X واضح نیست.

نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع متن: pardisgame