روز گذشته، شرکت مایکروسافت بار دیگر خبر از تاخیر در عرضه بازی Crackdown 3 داد و اعلام کرد که اینبار این بازی قرار است که اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر گردد. حرف‌های زیادی می‌توان درباره این بازی تاخیر مطرح کرد و اگرچه امری به ظاهر مناسب و معقول است، اما کم‌تعداد شدن بازی‌های انحصاری عرضه […]

فیل اسپنسر: تاخیر عرضه بازی Crackdown 3 ناامیدکننده است

روز گذشته، شرکت مایکروسافت بار دیگر خبر از تاخیر در عرضه بازی Crackdown 3 داد و اعلام کرد که اینبار این بازی قرار است که اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر گردد. حرف‌های زیادی می‌توان درباره این بازی تاخیر مطرح کرد و اگرچه امری به ظاهر مناسب و معقول است، اما کم‌تعداد شدن بازی‌های انحصاری عرضه شده برای پلتفرم‌های مایکروسافت در سال جاری میلادی، خبری ناخوشایند برای طرفداران این شرکت و محصولاتشان است.

با این وجود، به تازگی فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، از طریق حساب کاربری توییتر خود در این رابطه به اظهار نظر پرداخته و ابراز داشته است که:

جابجایی تاریخ [انتشار] همیشه ناامیدکننده است. ما بسیار متعهد هستیم تا بازی Crackdown 3 را با کیفیتی که طرفداران لایق آن هستند منتشر کنیم.

پرواضح است که این اظهارات اسپنسر، پاسخی قانع‌کننده از سوی شرکتی همچون مایکروسافت محسوب می‌شود اما این نکته که با عدم انتشار Crackdown 3 در تاریخ قبلی، وضعیت بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس بیش از پیش ناخوشایند می‌شود نیز موضوعی قابل بحث است. با این جابجایی اخیر، تنها بازی‌های انحصاری مطرح و بزرگ برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس مایکروسافت عناوینی از جمله Forza Motorsport 7، Super Lucky’s Tale و Halo Wars 2 هستند.

با این حال و اینطور که پیداست، با توجه به حضور کم‌رنگ بازی‌های اختصاصی مایکروسافت در سال جاری با حمایت شرکت‌های شخص ثالث تا حدودی جبران می‌گردد. رئیس بخش ایکس‌باکس در توییتر خود تائید کرد که بازی‌های شخص ثالث بیشتری در قیاس با انتظارات علاقه‌مندان برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد که خلاء موجود را سامان خواهد بخشید. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان و ناشرین بازی‌های ویدئویی قصد حمایت بهتری از کنسول قدرتمند ایکس‌باکس وان ایکس در قیاس با کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو سونی دارند. اسپنسر در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در خصوص پشتیبانی شرکت‌های شخص ثالث از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس چنین بیان داشت:

من به فهرست بازی‌هایی که در حال حاضر برای ایکس‌باکس وان ایکس در دست ساخت هستند نگاه کردم که نتیجه بیشتر از چیزی بود که می‌پنداشتم. همکاران، واقعاً [از ما] حمایت می‌کنند.

بازی Crackdown 3 چند سالی است که با هدف عرضه بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس وان ایکس و رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰ در دست ساخت و توسعه قرار دارد. این بازی پیش از این قرار بود که در فصل پائیز سال جاری برای پلتفرم‌های مقصد خود عرضه گردد، اما چندی پیش مطلع شدیم که به منظور رسیدن به سطح مد نظر سازندگان و طرفداران، تاریخ انتشار آن تا اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به تعویق افتاده است. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش شاهد انتشار ویدئوهایی از گیم‌پلی Crackdown 3 بودیم که از این نشانی می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید.

منبع متن: gamefa