هیدئو کوجیما در جدیدترین اظهار نظرش از کونامی بابت اختیاراتی که به او داده بودند تشکر کرده و معتقد است که کونامی او را به فردی که اکنون هست، تبدیل کرده است. جدایی کوجیما از کونامی تلخ، جنجالی، بحث برانگیز و برای خیلی‌ها نا‌امیدکننده بود اما به نظر می‌رسد خود کوجیما در این خصوص احساس […]

تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم

هیدئو کوجیما در جدیدترین اظهار نظرش از کونامی بابت اختیاراتی که به او داده بودند تشکر کرده و معتقد است که کونامی او را به فردی که اکنون هست، تبدیل کرده است.

جدایی کوجیما از کونامی تلخ، جنجالی، بحث برانگیز و برای خیلی‌ها نا‌امیدکننده بود اما به نظر می‌رسد خود کوجیما در این خصوص احساس بدی ندارد. در مصاحبه با Toyokeizai، کوجیما بابت فرصت‌هایی که کونامی در اختیار او قرار داده بود، از آن‌ها قدردانی کرد:

من از کونامی ممنوم چرا که آن‌ها همیشه به من اجازه می‌دادند تا کاری که مد نظرم بود را انجام بدهم. من بر روی نظراتم بافشاری نمی‌کردم. به آن‌ها نمی‌گفتم که شما باید به طریق دلخواه من عمل کنید. من درخواس‌ت‌هایم را برای آن‌ها ارسال می‌کردم و آن‌ها نیز تایید می‌کردند. روش ما از ابتدا تا انتها به همین شکل بود. به همین دلیل من توانستم به فردی که امروز هستم، تبدیل شوم.

کوجیما از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۱۵ با کونامی همکاری کرد و اثرات به‌یادماندنی زیادی را از خود بجا گذاشت و همانطور که کوجیما می‌گوید، این همکاری ۲۹ ساله او را به فرد مهمی که امروز هست، تبدیل کرده است. البته که هر دو طرف این جدایی به مسیر خود ادامه داده‌اند و کوجیما با همکاری سونی در حال ساخت عنوان Death Stranding است و کونامی نیز رفته رفته با عرضه بازی Super Bomberman R به صنعت بازی‌سازی باز می‌گردد.

منبع متن: gamefa