هر چند وقت یکبار، یک مرکز تحقیقاتی ما را با انواع خاصی از مطالعات خود بر روی بازی‌های کامپیوتری شگفت زده می‌کند، اکنون یک مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی در آمریکا (NBCI) بر اساس نتایج تحقیقات خود اعلام کرده است که انجام دادن بازی‌های کامپیوتری در مابین کار کردن عملکرد ذهن را افزایش داده و استرس […]

انجام دادن بازی‌های کامپیوتری در بین کار عملکرد ذهن را افزایش داده و استرس را کاهش می‌دهد

هر چند وقت یکبار، یک مرکز تحقیقاتی ما را با انواع خاصی از مطالعات خود بر روی بازی‌های کامپیوتری شگفت زده می‌کند، اکنون یک مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی در آمریکا (NBCI) بر اساس نتایج تحقیقات خود اعلام کرده است که انجام دادن بازی‌های کامپیوتری در مابین کار کردن عملکرد ذهن را افزایش داده و استرس کارکنان را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری CNBC، این مطالعه بر روی ۶۶ فرد انجام شده است که یک کار کامپیوتری تکراری به همراه وقت استراحت مابین آن به آنان داده شد و البته آن‌ها به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول در هنگام استراحت توسط یک سیستم آرامش دهنده هدایت شدند و به گروه دوم اجازه داده شد که در هنگام استراحت، بازی Sushi Cat که یک بازی پازلی است را انجام دهند. نتایج بعد از آزمایش به این صورت بود که هر دو گروه آرام شدند اما آن‌هایی که از آن بازی کامپیوتری لذت برده بودند، پرانرژی تر شده و میل بیشتری برای ادامه‌ی کار کردن داشتند.

بنابراین، مطالعات NBCI نشان داد که انجام بازی‌های کامپیوتری در هنگام استراحت کاری می‌تواند برای کارکنان بیشتر از فعالیت‌های دیگر سودمند و مفیدتر باشد و باعث افزایش عملکرد و کاهش استرس آنان شود.

به طور کلی، این تحقیقات به ما پیشنهاد می‌کنند که هر از چند گاهی در بین کارهایمان فعالیت‌های را انجام دهیم که برایمان لذت بخش می‌باشند “مانند بازی‌های کامپیوتری”. هرچند باید به این اشاره کرد که انجام بیش از حد آن می‌تواند ذهن ما را از روال کار منحرف کند. پس باید تعادل و حد و مرز بین کار و لذت‌های زندگیمان را بدانیم.

منبع متن: gamefa