اگر به بازی‌های کارتی تک‌نفره علاقه‌مند باشید؛ بازی Miracle Merchant یکی از بهترین‌ بازی‌هایی است که می‌توانیم به شما پیشنهاد بدهیم.

Miracle Merchant ساخته استدیو مستقل TinyTouchTales است که به نوعی در ساخت بازی‌های بدین سبک مهارت خاصی دارد. کافی است نگاهی به کارنامه‌ی درخشان تیم سازنده بیندازید تا با نام بازی‌های بزرگی مانند Card Crawl و Card Thief برخورد کنید. بازی‌هایی که همگی علاوه بر محبوبیت بالا، جوایز فراوانی را به کلکسیون سازندگانشان افزوده‌اند.

 بازی شما را به قرون وسطی برده و در نقش یک کیمیاگر قرار می‌دهد که شب و روز در فروشگاهش مشغول ترکیب کردن مواد مختلف برای ساخت فهرستی از معجون‌های موردنیاز است. این فهرست توسط مشتریانی پر می‌شود که هر کدام خواستار یک نوع معجون خاص هستند. شما معجون‌ها را با استفاده از چهار کارت به رنگ‌های آبی، سبز، زرد و قرمز بدست می‌آورید که این چهار رنگ نیز نماینده عنصر مشخصی هستند. عناصر نیز خود در چهار دسته متفاوت انباشته شده‌‌اند که هر دسته، سیزده کارت همرنگ دارد. به‌طور‌کلی یک مشتری، دوعنصر می‌خواهد که حضور یکی از آن‌ها در محصول نهایی اجباری است و دیگر نیز بر عناصر دیگر اولویت دارد اما اگر به آن توجه‌ای نکنید هم مشکلی پیش نمی‌آید. 

معجون‌ها از چهار کارت عناصر تشکیل می‌شود که می‌توانید به دلخواه آن‌ها را انتخاب کرده و در ظرف کیمیاگری قرار دهید. در نهایت شما بر اساس دو فاکتور کیفیت نهایی معجون و رضایت مشتری طلا بدست می‌آورید. دستورالعمل‌هایی که مشتریان دریافت می‌کنند می‌توانند به چهار ترکیب گوناگون ساخته شده باشند. این ترکیب‌ها عبارتند از رنگین‌کمان (استفاده از چهار رنگ متفاوت)، دوقلو (کنارهم قرار‌دادن دو کارت همرنگ)، سه ‌قلو (کنارهم قرار‌دادن سه کارت همرنگ) و دوبلکس (دو جفت رنگ متفاوت از هم). فراموش نکنید که استفاده از عناصر ترجیحی مشتریان و توجه به چینش کارت‌ها برای‌تان طلا اضافی به‌همراه خواهد داشت. در این بین یک‌سری ماموریت‌های فرعی هم می‌توانید انجام دهید، به طور مثال " 3 بار از ترکیب دوبلکس استفاده کنید" و چندین و چند ماموریت دیگر که طبیعتا انجام دادنشان با پاداش‌هایی همراه خواهد بود. Miracle Merchant تا زمانی که از همه 52 کارت خود استفاده کنید ادامه دارد و هدف‌تان این است که هر دفعه با طلای بیشتری بازی را به اتمام برسانید. اگر احیانا در ساخت هر معجون، طلایی کسب نکردید و یا فراموش کنید که عنصر اصلی مشتری را در محصول بگنجانید می‌بایست دوباره بازی را از ابتدا شروع کنید.

بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید؛ وضعیت به این سادگی‌ها که فکر می‌کنید پیش نخواهد رفت و خیلی‌زود باید با مشکلات دست و پنجه نرم کنید. معمولا بعضی از عناصر به خاطر شیوه بدِ نگه‌داری (این یکی دیگر دست شما نیست) خراب شده و به کارت‌های سیاه‌رنگ تبدیل می‌‌‌شوند. این عناصر بی‌مصرف می‌توانند در هر چهار دسته کارت ظاهر شوند و ارزشی بین اعداد 1- تا 3- دارند. همانطور که پیداست، استفاده از کارت‌های سیاه‌رنگ، کیفیت کلی معجون‌تان را پایین می‌آورد. اما خب چاره‌ای ندارید و باید از آن‌‌‌ها استفاده کنید. با این‌حال اگر هوشمندانه بازی کنید می‌توانید از تاثیر منفی آن‌ها بکاهید. برای مثال آن‌ها را در کنار کارت‌هایی بگذارید که قرارگرفتنشان در کنار کارت‌های سیاه‌رنگ با طلای اضافه همراه است و یا مشتریانی را انتخاب کنید که به این عناصر نیاز دارند. با استفاده از ترفندهای مذکور به‌راحتی می‌توانید موانع را از سر راه خود بردارید و رکورد بالاتری کسب کنید!

Miracle Merchant به راحتی با یک‌انگشت قابل‌بازی است بنابراین برای آن‌ دسته از اشخاصی که در بیرون از خانه می‌خواهند وقت خود را به طریقی بگذارند انتخاب هوشمندانه و مفرحی محسوب می‌شود. به علاوه تجربه آن ‌می‌تواند تا مدت‌ها سرگرم‌تان کند و شما را بدون آنکه از خود زده کند با چالش‌های هیجان‌انگیز و منصفانه همراه می‌سازد. در این روزهای گرم تابستانی تجربه این بازی کارتی مفرح را شدیدا به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جهت دریافت این بازی ویدیویی مهیج، به فروشگاه گوگل پلی و اپ استور (آیتونز) مراجعه کنید. در پایان این مقاله، دیدگاه خود در خصوص بازی Crash of Cars را با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame