صبح امروز خبر تلخی برای طرفداران سری Mass Effect منتشر شد و آن هم این بود که استدیو Bioware پس از انتشار به‌روزرسانی 1.10، برای همیشه پشتیبانی خود را از بخش تک‌نفره و داستانی بازی :Mass Effect Andromeda قطع می‌کند. با این وجود خبر بالا قرار نیست مهر تاییدی بر آغاز استراحت چندین ساله این مجموعه باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، ظاهرا هنوز باور و ایمان تیم سازنده به موفقیت‌های آتی قسمت‌های بعدی این فرانچایز خاموش نشده چرا که توییت‌های اخیر کیسی هادسون، کارگردان سه‌گانه Mass Effect، نشان‌دهنده علاقه‌مندی بالای وی برای کار برروی نسخه جدیدی از این سری را دارد.

هادسون اشاره کرد که همچنان علاقه بسیار زیادی به مجموعه Mass Effect دارد و تمایل دارد در آینده‌ای نزدیک دوباره بر روی نسخه جدید آن کار کند. وی همچنین از تمام طرفداران بابت‌های حمایت‌هایی بی‌پایانی که از او و تیمش دارند تشکر کرد.

اگر به یاد داشته باشید، هادسون پیش از این سال 2014 استدیو BioWare را ترک کرده بود اما اواخر ماه پیش دوباره به این استدیو بازگشت. او پس از بازگشت اشاره کرد که ترک کردن Bioware در سال 2014 "سخت‌ترین انتخاب شغلی"‌ او بود:

من کمی وقت برای استراحت کردن نیاز داشتم، کمی تغییر. می‌خواستم در موج جدید تکنولوژی هایی که در حال تکامل بودند مشغول شوم اما حقیقت این است که BioWare همیشه خانه من بوده است. "

او در حال حاضر در استدیو Bioware Edmonton مشغول کار بر روی بازی Anthem است. عناونی که انتظار می‌رود در زمان انتشارش با استقبال بالایی مواجه شود.

استدیو BioWare اوایل همین ماه از عرضه نسخه آزمایشی رایگان بازی Mass Effect: Andromeda برای هر سه پلتفرم Xbox One ،PS4 و PC خبر داد.به لطف این نسخه، بازیکنان دارای هر پلتفرمی که باشند قادر به انجام 10 ساعت از بازی Mass Effect: Andromeda هستند؛ این بدین معنا بوده که شما در طول این دوره آزمایشی، به طور کل 10 ساعت از زمان خود را می‌توانید به انجام آن اختصاص دهید.

در پایان لازم به ذکر است که بایوور همچنان به قوت سابق به پشتیبانی خود برای بخش چندنفره آن ادامه خواهد داد. با این‌حال گرچه بخشی از داستان آندرومدا هم‌چنان از طریق داستان‌های کوتاه و کمیک‌ها عرضه خواهد شد اما طرفداران دیگر نباید منتظر یک افزونه جداگانه باشند.

منبع متن: pardisgame