کارگردان بازی: تیم سازنده تمرکز خود را برروی ساخت بسته‌های‌الحاقی دیگر معطوف کرده! دنیای Final Fantasy XV روز به روز در حال گسترش است، اما ساخت دنباله‌ای کامل برای آن در دستور کار قرار ندارد. کارگردان بازی آقای Hajime Tabata در جریان نمایشگاه Gamescom و در گفتگو با وب‌سایت Polygon اظهار داشتند که برخلاف تداومی که در این […]

منتظر ساخت دنباله‌ای بر عنوان Final Fantasy XV نباشید

کارگردان بازی: تیم سازنده تمرکز خود را برروی ساخت بسته‌های‌الحاقی دیگر معطوف کرده!

دنیای Final Fantasy XV روز به روز در حال گسترش است، اما ساخت دنباله‌ای کامل برای آن در دستور کار قرار ندارد. کارگردان بازی آقای Hajime Tabata در جریان نمایشگاه Gamescom و در گفتگو با وب‌سایت Polygon اظهار داشتند که برخلاف تداومی که در این فرانچایز وجود داشته، اما سکوئر انیکس در نظر دارد تا عنوان Final Fantasy XV را به طرقی کوچک‌تر از یک دنباله کامل، ادامه دهد.

ادامه دادن یک IP و یا سری بصورت دنباله‌ای کامل، قطعا اتفاق خوبی است. تنها مشکلش این است زمانی که در نظر دارید دنباله‌ای را عرضه کنید، وقفه ایجاد شده بین دو نسخه بسیار طولانی می‌شود. و در این وقفه بوجود آمده افراد از بازی شما دور می‌شوند و وابستگی خود را نسبت به فرانچایز کمی از دست می‌دهند. 

تیم سازنده Final Fantasy XV تصمیم گرفته‌اند تا بجای کارکردن برروی دنباله‌ای پرهزینه برای سری، برروی بسته‌های‌الحاقی داستان‌محور کوچک‌تر کار نمایند. در ادامه انتشار این عنوان در نوامبر سال گذشته، اسکوئر انیکس اپیزودهایی متکی‌بر سایر کاراکترهایی که فرصت نشده تا در داستان بازی نقش اصلی را ایفا کنند، تدارک دیده است. همچنین بسته‌الحاقی‌ای با نام Comrades برای بازی درنظر گرفته شده که بخش آنلاین را به این عنوان نقش‌آفرینی اضافه خواهد نمود. آقای Tabata اعلام کردند که چنین محتوای آنلاینی، نمونه‌ای از دلایلی است که گسترش عنوان اصلی Final Fantasy XV جذاب‌تر از ساخت دنباله دیگری خواهد بود.

آقای Tabata در اشاره به آخرین قسمت (Chapter) از داستان عنوان Final Fantasy XV توضیح دادند که:

کاری که ما هم‌اکنون سعی در انجامش داریم این است که، آن ۱۰ سال وقفه‌ای که پس از پایان بازی اتفاق می‌افتد را تشریح کنیم.

در بسته‌الحاقی Comrades، بازیکنان اعضای تیم خود را می‌سازند. ارتشی که برای حفاظت از پادشاهی EOS مبارزه خواهند کرد.

اگر قرار بود ما همه این‌ها را به روش سنتی (ساخت دنباله‌ای کامل) انجام دهیم، کار بسیار دشواری پیش‌رو داشتیم. اما ادامه روند ارائه محتوای اضافی برای بازی و حفظ استمرار روابط با طرفداران بسیار خوشایندتر است.

 عنوان Final Fantasy XV در حال ادامه مسیر بازی اصلی خود می‌باشد. در پاییز امسال منتظر ارائه محتوای دیگری همچون: Final Fantasy XV Pocket Edition برای تلفن‌های همراه، و همچنین Monsters of the Deep: Final Fantasy XV برای پلی‌استیشن وی‌آر باشید.

آقای Tabata درنهایت اعلام کردند که در آینده ممکن است شاهد ارائه بسته‌های‌الحاقی اپیزودیک بیشتری برای عنوان Final Fantasy XV، بعلاوه عنوانی دیگر برای پلی‌استیشن وی‌آر باشیم.

عنوان Final Fantasy XV در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶ (۹ آذر ۱۳۹۵) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد، و هم‌اکنون در دسترس می‌باشد. بتازگی و در جریان نمایشگاه Gamescom از نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان با نام Final Fantasy XV Windows Edition رونمایی شده است. این خبر و سایر اخبار منتشر شده از این عنوان را می‌توانید از طریق وب‌سایت گمیفا مشاهده نمائید:

منبع متن: gamefa