موضوع کنسول های شرکت مایکروسافت و بازار ژاپن همیشه مورد توجه بازی‌بازان و البته خبرگذاری ها بوده است. همه ما می‌دانیم که بازی‌های ژاپنی اندکی برروی کنسول های ایکس‌باکس عرضه می‌شود و این کنسول ها نمی‌توانند سلیقه خاص بازی‌بازان ژاپنی را پوشش دهند. چندی پیش بود که رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، یعنی آقای فیل […]

گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند

موضوع کنسول های شرکت مایکروسافت و بازار ژاپن همیشه مورد توجه بازی‌بازان و البته خبرگذاری ها بوده است. همه ما می‌دانیم که بازی‌های ژاپنی اندکی برروی کنسول های ایکس‌باکس عرضه می‌شود و این کنسول ها نمی‌توانند سلیقه خاص بازی‌بازان ژاپنی را پوشش دهند. چندی پیش بود که رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، یعنی آقای فیل اسپنسر دست به کار شد و برای مذاکره کردن با ناشر ها و سازنده های ژاپنی، به این کشور سفر کرد. نتیجه این مذاکره را در به وضوح می‌توانیم در چند ماه اخیر مشاهده کنیم زیرا عناوین ژاپنی متعددی برای کنسول ایکس‌باکس وان معرفی شده و از همکاری نزدیک شرکت باندای نامکو می‌توان به این مسئله پی برد.

حال، طرفداران ایکس باکس می‌توانند بازی های Code Vein و Dragon Ball FighterZ و Dynasty Warriors 9 را به همراه عناوینی مانند Sword Art Online: Fatal Bullet (فرانچایزی که برای اولین بار به ایکس‌باکس می‌آید) تجربه نمایند. اگر یادتان باشد در اوایل عرضه کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰، بازی های ژاپنی انحصاری و خوبی مانند Tales of Vesperia ،Lost Odyssey ،Infinite Undiscovery و … برای این کنسول عرضه شدند اما این اوضاع برای مدت زیادی به طول نینجامید و ایکس‌باکس در بازار ژاپن همیشه شکست خورده قلمداد می‌شود. طی مصاحبه ای که در همین مورد در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۷ با مدیر بخش بازاریابی ایکس‌باکس، آقای آرون گرین‌برگ انجام شد، دریافتیم که در آینده باید انتظار بازی های ژاپنی بیشتری را برروی کنسول های ایکس‌باکس داشته باشیم.

آقای گرین‌برگ اشاره کردند که مایکروسافت همیشه احترام عمیق و زیادی را برای خالقان ژاپنی قائل بوده است و آن ها تا به حال برروی پروژه های مختلفی چه به صورت داخلی و چه به صورت ترد پارتی کار کرده اند. فیل اسپنسر همچنین به توسعه دهندگان ژاپنی علاقه بسیاری دارد و کار کردن با آن ها، این شور و اشتیاق او را نشان می‌دهد. به خاطر همین هم دست به کار شد و برای دیدار با سازندگان ژاپنی به این کشور سفر کرد. طبق گفته های آقای گرین‌برگ، باید انتظار معرفی عناوین ژاپنی بیشتری برای کنسول ایکس‌باکس وان باشیم و مایکروسافت نیز تا جایی که ممکن است بر این مورد تمرکز خواهد کرد.

گرین‌برگ همچنین اشاره می‌کند که خالقان و توسعه دهندگان ژاپنی همیشه اولین نفراتی هستند که خود را با چیزها و فناوری های جدید سازگار می‌کنند و آن ها را تجربه می‌نمایند. بر سر ساخت و توسعه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نیز تیم ایکس‌باکس از توسعه دهندگان محلی، پیشنهاد ها و راهکارهای خوبی را شنیده است. آن ها عناوین بیشتری برای معرفی در آینده دارند و از آن جایی که می‌دانند این موضوع برای طرفداران مهم است، اهمیت آن برای آرون گرین‌برگ و فیل اسپنسر کاملا واضح است.

صحبت از بازی های ژاپنی شد، از آقای آرون گرین‌برگ در مورد بازی فراموش شده Scalebound پرسیده شد و همان طور که می‌دانید این عنوان بسیار مورد انتظار و محبوب بود. با همه این اوصاف، بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا مایکروسافت کاملا این پروژه را فراموش کرده است یا خیر. آقای گرین‌برگ تمام شایعات را رد می‌کند و می‌گوید Scalebound یک پروژه کنار گذاشته شده و لغو شده است. او ادامه شد که احترام بسیاری را برای کارگردان این بازی، یعنی آقای هیدکی کامیا قائل بوده است و احساس می‌کرد که همه اعضای مایکروسافت و ایکس‌باکس، به همکاری با استودیوی پلاتینیوم گیمز و نتیجه گرفتن از آن عنوان عقیده و باور داشتند اما گرین‌برگ توضیح می‌دهد که بعضی مواقع همه چیز در سر جای خود قرار می‌گیرد اما به هر دلیلی باز هم کار جواب نمی‌دهد. این اتفاق برای پروژه های فیلم، پروژه های موسیقی و هر پروژه دیگری مانند بازی های ویدیویی رخ می‌دهد.

قطعا تمرکز مایکروسافت برروی عرضه بازی های ژاپنی و مناسب سلیقه بازی‌بازان ژاپنی، نه تنها می‌تواند باعث افزایش فروش کنسول های این شرکت در بازار های مختلف شود، بلکه می‌تواند این روند نا مناسب فروش در بازار ژاپن را نیز بهبود ببخشد. اگر آمار فروش ژاپن را از گیمفا دنبال می‌کنید، می‌دانید که در آمار فروش هر هفته، کنسول ایکس‌باکس وان بسیار ناچیز می‌فروشد و این روند باید بهتر شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم با این عناوین و عناوینی که در آینده معرفی می‌شود، نظر بازی‌بازان ژاپنی به سمت کنسول ایکس‌باکس وان جلب خواهد شد یا خیر.

منبع متن: gamefa