اگر شما خود را یک گیمر حرفه‌ای می‌دانید و تجربه استفاده از یک نمایشگر فوق عریض را نداشته‌اید، باید به اطلاعتان برسانیم که متاسفانه تاکنون تجربه نابی را از دست داده‌اید. شرکت Alienware (زیرمجموعه شرکت Dell) ساعاتی پیش از دو نمایشگر جدید ساخت این شرکت رونمایی کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dsogaming، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذابیت بازی بر روی پلتفرم PC وابسته به تکنولوژی‌های به کار رفته در نمایشگر آن‌ها هستن و به نوعی می‌توان گفت که نمایشگرها نقش عمده‌ای در تجربه ما از گیمینگ دارند. و اما خبر خوب معرفی دو نمایشگر جدید توسط Alienware است. این نمایشگرها از نظر کیفیت بسیار عالی به‌نظر می‌رسند چرا که برچسب قیمتی 1499 و 1199 دلاری به همراه دارند. قیمتی که برای خیلی از گیمرها معادل یک سیستم کامیپوتری کامل است.

(برای دیدن تصویر در سایز اصلی، کلیک کنید)

در بالا شاهد تصویر یکی از این نمایشگرها با مدل AW3418DW هستیم. این نمایشگر از پنل IPS و رزولوشن 3440x1440P بهره می‌برد. نرخ تازه ‌سازی تصویر در این نمایشگر در بالاترین سطح تنظیمات به 120Hz می‌رسد.

دانستن این نکته نیز برایتان جالب خواهد بود که تفاوت عمده پنل‌های IPS با سایر پنل‌ها در زاویه دید و میزان اشباع رنگ‌‌ها است و بجز این دو مورد تفاوت چندانی با سایر پنل‌ها ندارند.

(برای دیدن تصویر در سایز اصلی، کلیک کنید)

دومین نمایشگر معرفی شده (تصویر بالا)، با نام AW3418HW شناخته می‌شود. البته در ظاهر، این دو نمایشگر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما در باطن آنها تفاوتی 300 دلاری نهفته است. رزولوشن این نمایشگر برابر با 2560x1080P است و نرخ تازه سازی تصویر نیز در بالاترین سطح تنظیمات به 160Hz می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگرها می‌توان به وجود هاب USB با چهار پورت نسخه 2.0 اشاره کرد. تراکم پیکسلی در این نمایشگرها به ترتیب برابر با 81 و 109 پیکسل بر اینچ است. برای درک تفاوت می‌توان آنها را با گوشی‌های امروزی که تراکمی معادل 300 ppi دارند، مقایسه نمود. از دیگر تفاوت‌های این دو نمایشگر می‌توان به نسبت تصویر 21:9 آنها اشاره کرد. این نسبت در نمایشگرهای معمولی تنها معادل 16:9 است.

در پایان دوست داریم نظر شما را در مورد این نمایشگرها بدانیم. آیا خرید نمایشگری با قیمتی برابر با یک کامپیوتر کامل منطقی است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame