ساعاتی پیش خبری خوبی برای طرفداران AMD در فضای مجازی منتشر شد. بله، AMD بالاخره پس از یک دهه توانست در بخش فروش و در کشور آلمان در مقابل رقیب دیرینش یعنی اینتل پیروز شود.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech، ساعاتی پیش وبسایت Mindfactory.de با انتشار آماری از فروش سخت‌افزار در کشور آلمان، خبر از پیروزی AMD در دو بخش فروش و درآمد در مقابل رقیبش Intel را داد. طبق اطلاعات بدست آمده از بزرگترین خرده فروشی اینترنتی کشور آلمان یعنی Newegg، به لطف فروش پیوسته سری جدید پردازنده‌های AMD به‌نام Threadripper، شرکت AMD توانست در ماه اوت به بیشترین میزان فروش و درآمد در مقابل رقیبش دست یابد.

سری پردازنده Threadripper کمتر از یک ماه پیش بطور رسمی معرفی شد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. به لطف این سری پردازنده، AMD توانست به میزان بالایی از درآمد در ماه گذشته دست یابد. جالب است بدانید که پردازنده AMD Ryzen Threadripper 1950X اولین پردازنده‌ی ساخت AMD بود که توانست پس از 50 سال عنوان سریع‌ترین پردازنده را با اختلاف 45 درصدی در مقابل پرچمدار اینتل، بدست آورد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، AMD در ماه مارس، زمانی که اولین پردازنده از سری Ryzen را به بازار عرضه کرد، تنها 27.6 درصد از بازار پردازنده‌ها را در اختیار داشت اما رفته رفته سهم خود از بازار را در ماه جولای به 49 درصد رسانید و بالاخره در ماه اوت با کسب سهمیه 56 درصدی از بازار توانست بر اینتل غلبه کند. AMD تنها در شش ماه توانست میزان فروش خود در خرده ‌فروشی اینترنتی Newegg را به دوبرابر افزایش دهد.

AMD Ryzen 5 1600 توانست رتبه اول فروش را در بین پردازنده‌های AMD را بدست آورد. البته قیمت بسیار خوب 220 دلاری این پردازنده شش هسته‌ای (12 هسته مجازی) دلیل اصلی فروش عالی آن است. Ryzen 7 1700، Ryzen 5 1600X و Ryzen 7 1700X نیز توانستند رتبه‌های دوم تا چهارم فروش را به خود اختصاص دهند.

با نگاه دقیق‌تر به میزان فروش AMD متوجه می‌شویم که فروش تنها یک مدل پردازنده اینتل برابر نیمی از فروش تمامی مدل‌های پردازنده‌های AMD است. این پردازنده همان Intel Core-i7 7700K است. احتمالا اکنون متوجه خواهید شد که چرا Core-i7 7700K رتبه اول فروش در خرده فروشی آمازون را دراختیار دارد، آنهم در حالی که پردازنده‌های سری Ryzen تنها در لیست 5 فروش برتر این فروشگاه حضور دارند.

این نکته نیز حایز اهمیت است که بازارهای متفاوت واکنش‌های متفاوتی نسبت به سخت‌افزار خواهند داشت. هر چند که وبسایت Mindfactory.de با انتشار این اطلاعات، وضعیت بازار در کشور آلمان که بزرگ‌ترین بازار سخت‌افزار در اروپا است را روشن ساخته است اما همچنان امکان دارد که نتایج جهانی بسیار متفاوت از این نتایج باشند، چرا که دیدگاه خریداران در کشورهای مختلف نسبت به این دو برند متمایز است.

سری Ryzen با فروش برق‌آسای خود سعی دارد تا در سراسر جهان جایگاه اینتل را تصاحب کند اما اینتل نیز براحتی با این برنامه کنار نخواهد آمد. درست است که سری Skylake-X رقیب سرسختی در مقابل سری AMD Ryzen Threadripper نبودند، اما باید توجه داشت که سری Coffee lake تنها تا یک ماه دیگر به بازار عرضه خواهند شد و بدون شک این بار اینتل بازار را به این سادگی از دست نخواهد داد و در نهایت، استقبال خریداران از این سری پردازنده، آینده بازار را تعیین خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به نظر شما AMD می‌تواند به روزهای اوج خود بازگردد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame