کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان ایکس تفاوتهای نسبتا اساسی با یکدیگر در سیستم پایه سخت افزاری خود دارند و میشود گفت که این تفاوت حتی بیشتر از مدلهای معمولی این کنسولها میباشد. در طی مصاحبهای که اخیرا با توسعه دهندگانی در شرکت Streum On Studio (گروهی که وظیفه ساخت عنوان Space Hulk Deathwing را بر […]
کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان ایکس تفاوتهای نسبتا اساسی با یکدیگر در سیستم پایه سخت افزاری خود دارند و میشود گفت که این تفاوت حتی بیشتر از مدلهای معمولی این کنسولها میباشد.
در طی مصاحبهای که اخیرا با توسعه دهندگانی در شرکت Streum On Studio (گروهی که وظیفه ساخت عنوان Space Hulk Deathwing را بر عهده داشتند) انجام شد، از آنها دربارهی تفاوت بین ایکسباکس وان ایکس و پلیاستیشن ۴ پرو از نگاه توسعه دهندگان پرسیده شد. بر طبق اعلام توسعه دهنگان، بخش سخت واقعی کار در هنگام توسعه این است که بازی مورد نظر به درستی بر روی ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ پایه گذاری شده و اجرا شود و در این حال کنسولهای جدید به آنها اجازه میدهد که بهبودهای بیشتری را به بازی اضافه کنند.
تفاوت بین پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس وان ایکس از نگاه توسعه دهندگان آنچنان که شما فکر میکنید زیاد نیست. هر دوی آنها قدرتمندتر شدهی مدلهای معمولی خود هستند و به یک منظور طراحی شدهاند: فراهم کردن تجربهی گرافیکی بهتر برای کاربر. بخش سخت واقعی کار این است که بازی به درستی بر روی کنسولهای معمولی کار کند، سپس ایکسباکس وان ایکس و پلیاستیشن ۴ پرو به ما اجاره میدهد که بهبودهای بیشتری را به بازی اضافه کنیم.
این بیانهی جالبی است زیرا تفاوت قدرت بین پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس وان ایکس حداقل بر روی کاغذ بسیار گسترده تر به نظر میرسد. اما در حقیقت، توسعهدهندگان در هنگام توسعهی بازی این تفاوتها را از نگاهی دیگر میبینند. حتی به هنگام کنسولهای پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ که سخت افزار اساسا متفاوتی داشتند، به طور منطقی در اواخر نسل توسعه بر روی آنها به آسانی صورت میگرفت. در حال حاضر، حتی پلتفرمی مانند سویچ که قدرت سخت افزاری پایین تری دارد و بر خلاف کنسولهای دیگر به جای استفاده از ساختار x86، بر پایهی ARM ساخته شده است، اما خط توسعهای شبیه به آنها (پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان) را دارا میباشد.
منبع متن: gamefa