اگرچه بازی Destiny طرفداران بسیار زیاد و میلیونی پیدا کرد و مردم زیادی منتظر عرضه نسخه دوم آن شدند، ولی به هیچ وجه نمی‌توان آن بازی را یک عنوان مشتری‌مدار دانست؛ این بازی چندین و چند بسته گسترش‌دهنده گران‌قیمت داشت و علاوه بر آن، شاهد حضور یک سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای هم در آن عنوان […]

وجود سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای در Destiny 2 تائید شد

اگرچه بازی Destiny طرفداران بسیار زیاد و میلیونی پیدا کرد و مردم زیادی منتظر عرضه نسخه دوم آن شدند، ولی به هیچ وجه نمی‌توان آن بازی را یک عنوان مشتری‌مدار دانست؛ این بازی چندین و چند بسته گسترش‌دهنده گران‌قیمت داشت و علاوه بر آن، شاهد حضور یک سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای هم در آن عنوان بودیم. به نظر، این سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای در Destiny 2 هم وجود خواهد داشت.

در نسخه اول واحد پول مربوط به سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای نقره (Silver) نام داشت و حالا تائید شده که این واحد پولی در Destiny 2 هم وجود خواهد داشت که اصلاً خبر خوبی نیست. در وهله اول باید گفت که Destiny 2 یک بازی کامل است و با قیمت استاندارد ۶۰ دلاری عرضه می‌شود نه قیمتی پایین‌تر، از طرف دیگر هم این بازی یک سیزن پس جداگانه دارد که برای خرید آن هم باید پول پرداخت کنید. با این تفاسیر، اصلاً وجود یک سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای در این بازی قابل توجیه به نظر نمی‌رسد و واقعاً یک مصداق بارز از سودجویی است. البته متاسفانه عناوین AAA مختلفی امروزه به سراغ سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای می‌روند و این روند رو به رشد هم بوده است.

البته با همه این تعریف‌ها، باز هم افراد زیادی هستند که از سیستم پرداخت درون برنامه‎‌ای در بازی Destiny 2 استقبال کنند چون واقعاً در زمینه صرفه جویی در وقت، مفید عمل می‌کنند. مثلاً با پرداخت ۱۰ دلار می‌توانید ۱۱۰۰ نقره بگیرید یا اگر بیشتر مایل به خرج کردن باشید، با پرداخت ۲۰ دلار می‌توانید ۲۴۰۰ نقره دریافت کنید و خیلی زودتر شخصیت خود را به آن چیزی که دوست دارید، تبدیل کنید. اخیراً تریلری در مورد ماموریت‌های فرعی بازی با نام Adventures منتشر شده بود و اعلام شده بود که بازی روی پلی‌استیشن ۴ از قابلیت HDR نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد. همچنین جزئیات مختلفی از سیستم سطح‌بندی این بازی نیز منتشر شده بود.

این بازی ششم سپتامبر (برابر با شهریور) برای پلی‌استیشن ۴ و اکس‎باکس وان عرضه خواهد شد. نسخه رایانه‌های شخصی هم با مدتی تاخیر، در ۲۴ اکتبر سال جاری (برابر با ۲ آبان) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع متن: gamefa