تلاش ویوِندی (Vivendi) برای خرید شرکت یوبی‌سافت و تقلای مدیران فعلی این شرکت برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی، تبدیل به یکی از آن ماجراهای پر کش و قوس دنیای بازی‌های کامپیوتری شده و هر چندوقت یکبار اتفاقات جدیدی در این ماجرای عجیب رخ می‌دهد. در آخرین اخبار منتشر شده از این ماجرا، مشخص […]

موسسان یوبی‌سافت دو میلیون سهم دیگر از سهام این شرکت را خریداری کردند

تلاش ویوِندی (Vivendi) برای خرید شرکت یوبی‌سافت و تقلای مدیران فعلی این شرکت برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی، تبدیل به یکی از آن ماجراهای پر کش و قوس دنیای بازی‌های کامپیوتری شده و هر چندوقت یکبار اتفاقات جدیدی در این ماجرای عجیب رخ می‌دهد.

در آخرین اخبار منتشر شده از این ماجرا، مشخص شده که خانواده گیلموت (Guillemot) حدود ۱٫۷۵ درصد دیگر از سهام شرکت یوبی‌سافت را به مبلغ نامشخصی خریداری کرده است. در واقع کمی بیشتر از ۲ میلیون سهم توسط این خانواده بار دیگر خریداری شده و مجموع سهام این خانواده از شرکت یوبی‌سافت به ۱۵٫۳۵ درصد رسیده است. حق رای آن‌ها البته ۲۰٫۰۲ درصد است. در حال حاضر ویوندی ۲۷ درصد از سهام کل کمپانی را در اختیار دارد و حق رای آن‌ها هم ۲۴٫۵ درصد است، پس انجام این حرکت از سوی خانواده گیلموت قابل انتظار بود.

با این اوصاف، شاید ویوندی اکنون تسخیر شرکت یوبی‌سافت را سخت‌تر از همیشه دیده و خود را از رسیدن به هدفش، دورتر از همیشه ببیند. از یک طرف خود یوبی‌سافت و موسسان و مالکان آن با این اتفاق موافق نیستند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق به کار می‌بندند، از طرف دیگر نیز خود منابع مالی ویوندی وضعیت جالبی ندارند و در حال ضرر دادن هستند. به هر حال این نکته را باید در نظر داشت که یوبی‌سافت روابط نزدیک و بسیار خوبی با هر سه تولیدکننده کنسول یعنی سونی، نینتندو و مایکروسافت دارد و از طرف دیگر، این شرکت حقوق سری بازی‌های بسیار معتبر و سودآوری را در اختیار دارد پس خرید این شرکت می‌تواند حسابی به نفع ویوندی باشد ولی شرایط به گونه‌ای است که شاید ویوندی نتواند پول لازم برای انجام این کار را فراهم کند و در نهایت این قائله به سود خانواده گیلموت تمام شود. به هر حال بهتر است امیدوار باشیم که یوبی‌سافت توسط ویوندی خریده نشود چرا که در این صورت، شاید دیگر نتوانیم آن آزادی و ابتکار عملی که این شرکت در خلق عناوین خود دارد را مشاهده کنیم.

منبع متن: gamefa