گویچی سودا (Goichi Suda) یا همان سودا ۵۱ چندی پیش در یک همایش مربوط به نینتندو شرکت کرده و در آن بازی Travis Strikes Again: No More Heroes را معرفی کرده است. به تازگی و در PAX West این کارگردان با وبسایت دوال‌شاکرز مصاحبه داشته است و در مورد کار کردن روی یک بازی برای […]

سودا ۵۱: شاید نسخه جدید No More Heroes در انحصار نینتندو سوییچ باقی بماند

گویچی سودا (Goichi Suda) یا همان سودا ۵۱ چندی پیش در یک همایش مربوط به نینتندو شرکت کرده و در آن بازی Travis Strikes Again: No More Heroes را معرفی کرده است. به تازگی و در PAX West این کارگردان با وبسایت دوال‌شاکرز مصاحبه داشته است و در مورد کار کردن روی یک بازی برای کنسول جدید نینتندو صحبت کرده.

او گفته که همیشه عاشق ساخت بازی برای کنسول‌های نینتندو بوده است. او گفته هر بار که نینتندو دست به عرضه کنسولی جدید می‌برد، آن کنسول پر از ویژگی‌های جدید است که قبلاً در هیچ کنسول دیگری مشاهده نشده است. او توضیح داده که مثلاً کنسول وی (Wii) کنترلری بسیار جالب و بدیع داشت که در اصل ایده خلق کاتانای بازی No More Heroes از همان گرفته شده بود. همان کنترلر باعث شده بود تا تمام کارهایی که دیگر کنترلرها قادر به انجام آن نبودند را با این کنسول بتوان انجام داد. او توضیح داده حتی گیم کیوب (Game Cube) هم در این زمینه پیشگام بوده و کنترلری داشته که در آن زمان نسبت به بقیه کنترلرها متفاوت بوده خصوصاً از لحاظ جایگیری کلیدها.

در ادامه او توضیح داده که اکنون هم نینتندو سوییچ این رویه را ادامه داده است؛ مثلاً هم می‌توان آن را به صورت دستی استفاده کرد هم آن را به تلوزیون متصل کرد یا آن که جوی‌کان‌های این کنسول را می‌توان به آن وصل کرد یا از آن جدا کرد. همه این‌ها باعث شده تا سودا ۵۱ به این نتیجه برسد که نینتندو پانک‌ترین (Punk) سازنده کنسول حال حاضر در جهان است. او گفته نینتندو همیشه چیزهایی را به بازار می‌آورد که سازندگان دیگر قادر به ساخت آن‌ها نبوده یا حتی فکر ساخت آن‌ها هم به ذهنشان خطور نکرده است. او گفته هر بار نینتندو سخت افراز جدیدی را عرضه می‌کند، او به عنوان یک سازنده این حس را دارد که این شرکت به دنبال چالش آفریدن برای اوست تا ببیند با این امکانات تازه چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

او عقیده دارد که تمامی کنسول‌های این شرکت مثل وی، گیم‌ کیوب و بقیه پانک هستند ولی بدون شک نینتندو سوییچ از دیدگاه او پانک‌ترین کنسولی است که این شرکت به بازار عرضه کرده. او گفته اوقات خوبی را صرف ساخت بازی برای این کنسول کرده و ویژگی‌های نو و جالب آن باعث شده تا روند ساخت بازی به او کمک شود. او گفته از آن جایی که این شرکت همیشه محصولات انقلابی می‌سازد، او هم خود را موظف می‌داند که یک بازی انقلابی بسازد تا در کنار کنسول، به مکمل یکدیگر تبدیل شوند.

در ادامه از او سوال شده که آیا Travis Strikes Again: No More Heroes در انحصار نینتندو سوییچ باقی خواهد ماند یا خیر که او بلافاصله پاسخ داده “بله” ولی به سرعت وسط حرف مترجم خود پریده و گفته “شاید”. به هر حال تجربه این بازی روی نینتندو سوییچ بسیار جالب به نظر می‌رسد. نسخه اول این بازی در انحصار کنسول وی بود ولی سه سال بعد تحت عنوان No More Heroes: Heroes’ Paradise برای پلی‌استیشن ۳ و اکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شد. نسخه دوم البته در انحصار کنسول وی باقی ماند و برای دیگر کنسول‌ها عرضه نشد.

منبع متن: gamefa