امروز، ایمیج اند فرم گیمز (Image & Form Games) یک خبر مهم را در مورد بازی جدید خود یعنی SteamWorld Dig 2 اعلام کرد. این خبر چیزی نبود جز تاریخ عرضه این بازی برای دو پلتفرم پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا. ژولیوس گلدباگ (Julius Guldbog) مدیر روابط عمومی این استودیو اطلاعات جدیدی را از این […]

تاریخ عرضه SteamWorld Dig 2 برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا مشخص شد

امروز، ایمیج اند فرم گیمز (Image & Form Games) یک خبر مهم را در مورد بازی جدید خود یعنی SteamWorld Dig 2 اعلام کرد. این خبر چیزی نبود جز تاریخ عرضه این بازی برای دو پلتفرم پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا.

ژولیوس گلدباگ (Julius Guldbog) مدیر روابط عمومی این استودیو اطلاعات جدیدی را از این بازی در بلاگ پلی‌استیشن منتشر کرده است. سخنان او شامل ۵ محور کلی می‌شود که یکی در مورد شخصیت اصلی جدید، یکی در مورد همراهان جدید، یکی در مورد ارتقاهای جدید، یکی در مورد نقشه بزرگ‌تر و آخری در مورد موسیقی‌های بازی است. در مورد آخری باید گفت که موسیقی‌های این بازی را آهنگساز بازی Hotline Miami یعنی ال هروو (El Huervo) خواهد ساخت.

شخصیت اصلی بازی دوروتی مک‌کرنک (Dorothy McCrank) نام دارد. در نسخه قبلی شخصیت اصلی راستی (Rusty) بود و او بود که وظیفه داشت تا دنیا را نجات دهد. حالا این دوروتی است که تصمیم گرفته به یک سفر خطیر برود و ماموریت خود را انجام دهد. در طول بازی شما به شخصیت‌های مختلفی برخواهید خورد که هر کدام خصوصیات اخلاقی، ویژگی‌ها و اهداف خاص خود را خواهند داشت. برخی از آن‌ها به دوروتی در طول سفر خطیرش کمک خواهند کرد و برخی دیگر هم سد راه او خواهند شد. تشخیص دوست از دشمن کاملاً بر عهده بازی‌باز خواهد بود.

با پیشروی دوروتی در سفرش، ارتقاهای مختلفی نیز در دسترس قرار خواهند گرفت که استفاده دقیق و اصولی از آن‌ها امری ضروری برای گشتن مناطق کشف نشده به شمار می‌رود. همچنین بازی اکنون نقشه بزرگ‌تری خواهد داشت که پر از گنجینه‎‌های ارزشمند است و البته مسلماً در بین راه، به تله‌های مرگباری هم برخواهید خورد. وجود یک نقشه بزرگ‌تر یعنی مدت زمان گیم‌پلی بازی هم افزایش خواهد یافت و طبق اعلام سازنده، اکنون این بازی ۱۰ ساعت گیم‌پلی مفید دارد که اگر علاقه‌مند به تکمیل موارد فرعی بازی نیز باشید این میزان افزایش خواهد یافت.

در نهایت، باید گفت که این بازی در ابتدا برای کنسول جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه این بازی برای پلتفرم یاد شده در تاریخ ۲۱ سپتامبر (مصادف با ۳۰ شهریور) عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه این بازی برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا نیز در آمریکای شمالی ۵ روز بعد یعنی ۲۶ سپتامبر (مصادف با ۴ مهر) و در اروپا ۲۷ سپتامبر (مصادف با ۵ مهر) خواهد بود. این بازی روی این دو پلتفرم قابلیت خرید میان پلتفرمی (Cross-Buy) را نیز خواهد داشت. قیمت این بازی ۱۹٫۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

منبع متن: gamefa