امروز، اولین جزئیات از عنوان Animal Farm، بازی ویدیویی اقتباسی از اثر کلاسیک ادبی جورج اورول منتشر شد. همانطور که گفته شده است، ما می‌دانیم که Animal Farm یک عنوان ماجراجویی بزرگ است که بازیکن را در نقش یکی از حیوانات، درست قبل از اینکه انقلاب حیوانات شروع شود، قرار می‌دهد و آنان کنترل مزرعه را […]

جزئیات بیشتری از عنوان Animal Farm منتشر شد

امروز، اولین جزئیات از عنوان Animal Farm، بازی ویدیویی اقتباسی از اثر کلاسیک ادبی جورج اورول منتشر شد.

همانطور که گفته شده است، ما می‌دانیم که Animal Farm یک عنوان ماجراجویی بزرگ است که بازیکن را در نقش یکی از حیوانات، درست قبل از اینکه انقلاب حیوانات شروع شود، قرار می‌دهد و آنان کنترل مزرعه را از دست صاحبان خود در اختیار گرفته و از اینجا ماجراجویی پر فراز و نشیب حیوانات اهلی آغاز می‌شود.

با این حال، گیم‌پلی عنوان Animal Farms ترکیبی از ماجراجویی داستانی و انتخاب‌هایی می‌باشد که در روند بازی تاثیر خواهند گذاشت.

اخیرا آقای Imre Jele، بنیانگذار Bossa Studios، صحبت‌هایی را درباره‌ی راه اندازی کمپینی برای بازی ، انطباق داستان آن با اثر اصلی و اینکه آیا این بازی محصولی از حال و هوای سیاسی فعلی می‌باشد را بیان کرد. زمانی که از وی پرسیده شد: آیا کمپینی برای جمع کردن بودجه‌ی مالی برای بازی (Crowdfunding) درست شده است یا خیر وی جواب داد:

ساخت این بازی فقط درباره‌ی سرگرمی و یا حتی درباره‌ی هنر نیست، این یک مسئولیت فرهنگی و اجتماعی است. برای همین نیز ما باید اطمینان پیدا کنیم که منبع تامین بودجه‌ی پروژه با پیام اورول و ارزش‌های تیم ما متضاد نباشد. Crowdfunding می‌تواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد، اما در عین حال راه اندازی کمپین نمی‌تواند به راحتی بودجه‌ی مورد نظر را تامین کند و در عین حال می‌تواند سبب اختلافات احتمالی شود.

همانطور که انتظار می‌رود، بازسازی یکی از اثرهای معروف کلاسیک با تاثیر گرفتن از عناصر مدرن، وظیفه‌ی آسانی برای به عهده گرفتن نمی‌باشد. بنابراین از Jele درباره‌ی اینکه تا چه مقدار بین داستان اصلی اثر و داستانی که در کار اصلی به کار رفته است تعادل برقرار شده است و مقدار آزادی آن‌ها در انجام این کار سوال شد.

این واقعا سوال خوبی می‌باشد و ما مدت زمان زیادی در مورد آن اندیشیدیم. یکی از اولین بیانیه‌هایی که ما در هنگام شروع این پروژه درست کردیم این بود که این بازی نیازی به نوآوری و مدرن کردن مزرعه‌ی حیوانات ندارد. ما به یک مزرعه‌ی حیوانات در فضا نیاز نداریم! کار اصلی به تغییری در نوآوری نسبت به چیزی که هست نیاز ندارد. در حال حاضر، روند سازگاری و انطباق یک قطعه کار از رسانه‌ای به نوعی رسانه‌ی دیگر، به طور ناگزیر مفهوم و پیام هر گونه هنری را تغییر خواهد داد. همچنین، مهم ترین چیز این است که، تفسیر شخصی از کتاب اصلی اورول تقریبا بازتابی از تفسیر خودمان است، به طوریکه احتمالا نمی‌شود بگوییم که: می‌توانیم ویژگی‌های خاص و مد نظر خود را از بازی که درست می‌کنیم جدا کنیم! ما متعهد هستیم تا به جسم و اثر اورول و مزرعه‌ی حیوانات وفادار باشیم، بنابراین زمانی که به شک می‌افتیم، همیشه با خود می‌گوییم: اورول ممکن بود چکار کنه؟

و در آخر از Jele در مورد اینکه آیا این پروژه‌ی نتیجه‌ی تصمیم گیری در زمان حال بوده است و یا اینکه مدت‌ها این ایده را در نظر داشته‌اند سوال شد.

 همه‌ی ما در طی زندگیمان طرفدار اورول و آثار او بوده‌ایم و خیلی از ما ها سال‌ها و حتی دهه‌ها آرزو داشتیم تا بازی بر اساس مزرعه‌ی حیوانات درست کنیم. اما در عین حال این درست است که تغییرات اجتماعی و رویدادهای سیاسی در دهه‌ی اخیر، به طور قطع سبب شدند که ما از رویای این بازی در حقیقت شروع به ساخت آن کنیم. در طی دهه‌های گذشته ما شاهد روند حکومت‌های مختلفی هستیم که از تکنیک‌های رژیم‌های سرکوبگر گذشته استفاده می‌کنند. فساد آهسته‌ای که از آرمان‌های بزرگ جامعه و حکومت ایجاد می‌شود، تقسیم و فاصله‌ی فزاینده‌ای که بین افراد ثروتمند و فقیر در حال رخ دادن است و ظلم و ستمی که نه تنها توسط ستمگران، بلکه به سبب نعمت کشیشان و سوء استفاده از زبان و اطلاعات و مذهب مردم ایجاد می‌شود. این‌ها تنها موضوعات حیوانات مزرعه نیستند، بلکه به صورت فزاینده، اصل و اساس سیاست‌های روزانه خودمان هستند. من نمی‌توانم احساس خودم را برای ایجاد یک بازی منطبق با مزرعه‌ی حیوانات به چالش بکشم، همانطور که خودم در زیر یک رژیم کمونیستی بزرگ شدم. این وظیفه‌ی هر کسی است که در مقابل سرکوب سخن بگوید و ما امیدواریم با ساخت این بازی، نقش کوچک خودمان را در این زمینه انجام دهیم.

عنوان Animal Farm برای رایانه‌های شخصی و بقیه‌ی پلتفرم‌ها در دست ساخت می‌باشد و طبق گفته‌ی Imre Jele ، بازی تا قبل از پایان تابستان ۲۰۱۸ عرضه نخواهد شد.

منبع متن: gamefa