Shenmue 3 اولین عنوانی در سری است که از یک موتور بازی‌سازی ترد-پارتی استفاده می‌کند. نسخه‌های قبلی این سری با موتور اختصاصی خود توسعه یافته بودند تا تجربه‌ای منحصر به فرد و واقع‌گرایانه را ارائه دهند و از این رو، بسیار مهم است که Shenmue 3 با موتور ترد-پارتی Unreal Engine، می‌تواند مانند نسخه‌های گذشته […]

یو سوزوکی: Shenmue 3 و Unreal Engine مناسب یکدیگر هستند

Shenmue 3 اولین عنوانی در سری است که از یک موتور بازی‌سازی ترد-پارتی استفاده می‌کند. نسخه‌های قبلی این سری با موتور اختصاصی خود توسعه یافته بودند تا تجربه‌ای منحصر به فرد و واقع‌گرایانه را ارائه دهند و از این رو، بسیار مهم است که Shenmue 3 با موتور ترد-پارتی Unreal Engine، می‌تواند مانند نسخه‌های گذشته ظاهر شود یا خیر. خالق سری و کارگردان این بازی جدید یعنی یو سوزوکی (Yu Suzuki) در این خصوص توضیح می‌دهد.

یو سوزوکی در گفت و گو با وب‌سایت یوروگیمر از آسان‌تر بودن ساخت Shenmue 3 با Unreal Engine گفته است:

Unreal Engine بسیار برای رویکرد ما مناسب است زیرا ما می‌توانیم با سرعت زیادی نمونه‌سازی کنیم. برای من این یک قابلیت ارزشمند بوده و من چالش‌های جدید بسیاری در زمینه‌ی آزمون و خطاهای بسیار دارم. من باید سریعاً نتایج را ببینم و ایده‌های تازه را امتحان کنم. من احساس می‌کنم که کُلیت Unreal Engine و رویکرد من برای توسعه‌ی این بازی با هم تناسب دارند.

وی در ادامه‌ی مصاحبه‌اش نیز چنین بیان داشته است:

موتوری نظیر Unreal Engine، مانند نوعی ‘جعبه‌ی سیاه’ است. پس بسیار سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر است که برای همه چیز تنظیمات کوچکی در سطح پایین‌تری انجام دهم. من تلاش می‌کنم که بهترین راه جهت استفاده‌ی مفید از این موتور را بیابم؛ یعنی برخی مواقع سناریو یا طرح بازی را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنم که با ابرازها مطابقت و سازگاری بیشتری داشته باشد. گرچه به‌صورت کلی، عقیده‌ی من این بوده که Unreal Engine موتور بسیار خوبی است.

البته اساساً ساخت بازی با هر موتوری حتی با یک موتور سفارشی و اختصاصی، مشکلات مخصوص خود را دارد و برای عنوانی نظیر Shenmue، موتور همه‌کاره و کم‌هزینه‌ی Unreal Engine، در عین کاهش هزینه‌های توسعه، بهترین گزینه برای زنده نگه داشتن میراث نسخه‌های قبلی و حفظ ریشه‌هاست.

Shenmue 3 در سال ۲۰۱۸ روی رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌شود.

منبع متن: gamefa