حمله تند و شدیدالحن سازنده Firewatch علیه یوتیوبر مشهور

تقریبا بیشتر گیمرها با Felix Kjellberg، یوتیوبر مشهور سوئدی که در یوتیوب با نام PewDiePie شناخته می‌شود، آشنایی دارند. او از سال 2011 فعالیت خود را بصورت حرفه‌ای در یوتیوب آغاز کرد و با به اشتراک گذاشتن ویدئوهایی فان از بازی‌ها توانست در مدتی دو سه ساله به شهرت و ثروتی بسیار زیاد دست پیدا کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل WCCFtech، بنظر می‌رسد که PewDiePie باری دیگر به دلیل انتشار حرف‌های نژادپرستانه و توهین‌آمیز به دردسر افتاده. همین موضوع سبب شد که سازنده‌ی بازی Firewatch، به فکر حذف ویدئوهای بازی خود را از کانال PewDiePie باشد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که PewDiePie چند مدت پیش در هنگام استریم بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds ، طی درگیر شدن با یکی از دشمنان در بازی و عصبانیت، به صراحت از اصطلاح "F**king Nigger" (کاکاسیاه لعنتی) نسبت به بازیکن حریف استفاده کرد. ویدئوی مربوط به این ماجرا به سرعت در سطح نت منتشر و سبب خشم تعداد زیادی از کاربران شده؛ از جمله موسس استودیو Campo Santo (سازنده Firewatch) یعنی آقای "سین وانامن". 

وانامن: "من دیگر از این بچه خسته شدم، او از چیزهایی که ما می‌سازیم پول درمی‌آورد. او حتی از یک نژادپرست هم بدتر است. او فقط ترویج‌‌گر آشغال‌های نفرت‌انگیزی است که به فرهنگ و صنعت بازی‌های ویدویی صدمه وارد می‌کند."

البته "وانامن" این را هم گفت که ویدئوی بازی آن‌ها که در کانال PewDiePie حدود 5.7 میلیون بازدید داشته ، برای آن‌ها سودآور بوده است. وانامن: "من مطمئن هستم که توانسته‌ایم از آن 5.7 میلیون بازدید درآمدی بدست آوریم، و این چیزی است که در حال حاضر باید به آن فکر کنیم." او این نکته را هم ذکر کرد که با استریمرها هیچ مشکلی ندارد: "من عاشق استریمرها هستم و روزانه آن‌ها را دنبال می‌کنم. ما حتی حدود 3000 نسخه از بازی Firewatch را برای استریمرهای حرفه‌ای و اماتور ارسال کردیم."

"وانامن" همچنین توضیح داد که قرار است با بازیسازهای دیگر در مورد این موضوع صحبت کند و همکاری خود را با PewDiePie قطع کنند؛ "من با دیگر توسعه‌دهنده‌ها و تعداد بیشتری از مردم در این خصوص بحث خواهم کرد که دست PewDiePie را از این محتوایی که او را به یک میلیونر تبدیل کرده کوتاه کنیم."

منبع متن: pardisgame