عاشقان بازی‌های ژاپنی چشم انتظار Okami HD باشند! به تازگی کپکام اعلام کرده که بازی Okami HD که نسخه بازسازی شده Okami است، برای رایانه‎‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. این بازی در تاریخ ۱۳ دسامبر یا ۲۲ آذر سال جاری، برای پلتفرم‌های یاد شده، در ژاپن در دسترس قرار خواهد […]

عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد

عاشقان بازی‌های ژاپنی چشم انتظار Okami HD باشند!

به تازگی کپکام اعلام کرده که بازی Okami HD که نسخه بازسازی شده Okami است، برای رایانه‎‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. این بازی در تاریخ ۱۳ دسامبر یا ۲۲ آذر سال جاری، برای پلتفرم‌های یاد شده، در ژاپن در دسترس قرار خواهد گرفت. این معرفی در مجله فمیتسو (Famitsu) انجام شده است. قبلاً هم شایعاتی در این مورد به گوش می‌رسید که در اصل ناشی از عرضه زودتر از موعد این مجله در برخی نقاط بود و حال مشخص شده که آن خبرها واقعی بوده و با شایعاتی بی‌اساس روبرو نبوده‌ایم.

گزارش شده که نسخه پلی‌استیشن ۴ این بازی به صورت فیزیکی نیز عرضه خواهد شد (اشاره‌ای به عرضه فیزیکی باقی نسخه‌ها نشده) و تمامی نسخه‌های بازی هم از رزولوشن ۴K پشتیبانی خواهند کرد. همچنین این نسخه بازسازی شده شامل آن مینی گیم‌های نسخه اصلی در زمان بارگذاری بازی نیز خواهد شد، ویژگی خاصی که در نسخه‌های وی (Wii) و پلی‌استیشن ۳ بازی حذف شده بود. هنوز معلوم نیست که در خارج از ژاپن، بازی چه زمانی در دسترس اکس‌باکس‌ وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت.

این تائید به دنبال انتشار شایعاتی توسط چندین خرده فروشی اروپایی در مورد عرضه این بازی برای اکس‌باکس وان و پلی‎استیشن ۴ صورت گرفت. در همین سال ۲۰۱۷ بود که چند خرده فروشی اروپایی اعلام کرده بودند که این بازی به صورت فیزیکی در تاریخ ۱۲ دسامبر برابر با ۲۱ آذر ماه برای اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار خواهد گرفت. این مسئله، باعث می‌شود که تصور کنیم این بازی در مناطق غربی هم در همان حوالی ۱۳ دسامبر عرضه خواهد شد.

بازی Okami در اصل سال ۲۰۰۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۲ به بازار عرضه شده بود. این بازی توسط استودیو کلاور (Clover Studio) ساخته شده بود، یکی از زیرمجموعه‌های کپکام که سری Viewtiful Joe را نیز ساخته بود و البته اکنون تعطیل شده است. این بازی به خاطر طراحی هنری و بصری زیبا که الهام گرفته از افسانه‎‌های قدیمی ژاپنی بود و داشتن گیم پلی جذاب شبیه به سری Zelda، بسیار مورد توجه قرار گرفت و نقدهای بسیار مثبتی برای آن منتشر شد. یک نسخه از این بازی با تغییراتی که در سیستم کنترل خود داشت، برای وی عرضه شد و سپس یک پورت اچ دی برای این بازی نیز، در سال ۲۰۱۲ برای پلی‌استیشن ۳ در دسترس قرار گرفت. تنها دنباله این بازی با نام Okamiden در سال ۲۰۱۱ برای نینتندو دی اس (NDS) عرضه شد.

شرکت کپکام چندی پیش بود که اعلام کرده بود به دنبال پورت بازی‌های قدیمی بیشتری برای کنسول‌های نسل حاضر است. این شرکت پورتی از بازی Resident Evil: Revelations را برای پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در اواخر ماه آگوست عرضه کرد و قرار است همان بازی را که در اصل انحصاری ۳DS بود اواخر امسال در کنار دنباله آن یعنی Resident Evil: Revelations 2 برای نینتندو سوییچ نیز عرضه کند. یک نسخه بازسازی شده از بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen نیز قرار است تا برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در اوایل ماه اکتبر در دسترس قرار خواهد گرفت. باید دید که کپکام دیگر کدام عناوین قدیمی خود را به نسل جدید خواهد آورد.

منبع متن: gamefa