کوری بارلوگ مبارزات God of War را با FIFA مقایسه می‌کند

استودیوی Santa Monica اخیرا در رابطه با مبارزات و عدم وجود Quick-Time Events یا دکمه‌زنی‌های لحظه‌ای در گیم‌پلی صحبت کرده و آن را با FIFA مقایسه نموده است. به گزارش پردیس گیم و به نقل از PSU، کوری بارلوگ به عنوان کارگردان God of War، طی مصاحبه اخیر خود با جدیدترین شماره از مجله OPM بریتانیا، گفت حتی اگر پسر کریتوس هم شخصیت جدید بازی نبود، آن‌ها همچنان از QTE اجتناب می‌کردند، این در حالی است که QTE در نسخه‌های قبلی GOW جایگاه مهمی داشت اما در این نسخه کمرنگ‌تر شده است. آقای بارلوگ درباره علت اتخاذ این تصمیم گفته است:

"حتی در صورت عدم حضور پسر کریتوس، من همچنان از QTE دوری می‌کنم. من معتقدم این حالت برای برخی نوستالژیک است اما برای من این‌طور به‌نظر می‌رسد که چیزهای بسیار بیشتری وجود دارند که می‌توانیم به آن‌ها اهمیت بدهیم ولی آتیروس قطعا راهی برای ما است تا ارتباطی میان یک شخصیت ایجاد کنیم که همیشه حاضر است."

او در ادامه صحبت‌های خود به مقایسه با FIFA پرداخت و گفت:

"مسابقه‌های FIFA همیشه در ظاهر به یک شکل به‌نظر می‌رسند ولی اتفاقات آن‌ها غیرقطعی است. منظور من چنین است با این وجود که هر بازی ظاهری یکسان دارد، اما در تجربه متفاوت هستند. شما حتی اگر تیم‌های یکسانی را برای هر بازی انتخاب کنید، همچنان این موضوع را در آن‌ها می‌بینیم. اما اگر شما در بازی بر پایه دکمه‌زنی‌های از پیش تعیین شده بخواهیم عمل کنید، دیگر خبری از این عمق و تنوع نیست.

جادویی در بازی‌های ویدیویی وجود دارد که حتی اگر من فقط سعی بر گفتن یک داستان داشته باشم، هرگز نمی‌خواهم بازنده شوم و ما این شخصیت‌ها را توسعه می‌دهیم تا شما احساس آزادی کنید و این مورد لذت‌بخش بازی‌هاست."

به طور کلی منظور اقای بارلوگ این است که عدم وجود QTE، این اجازه را به آن‌ها می‌دهد که کشتن هر دشمن به شکل متفاوتی شکل گیرد و هیچ‌وقت بصورت یکسان نباشند.. Sony بازی God of War را به عنوان انحصاری PS4 در E3 2016 معرفی کرد و قرار است در نیمه اول سال 2018 منتشر شود.

بازی به نوعی یک ریبوت برای این فرانچایز محبوب به حساب می‌آید و کریتوس حالا به جای دشمنان یونانی، با موجوداتی براساس اساطیر نورث مبارزه می‌کند. گفته می‌شود God of War "خشن‌ترین" بازی این سری خواهد بود و از تمام قدرت فنی PS4 استفاده می‌کند.

منبع متن: pardisgame