به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، امروز گروه تحلیلی NPD گزارش ماهیانه خود از میزان فروش کنسول‌ها در ماه آگوست در ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد که نشان از پیروزی کنسول Nintendo Switch دارد. کنسول هیبریدی شرکت نینتندو توانست پرفروش‌ترین کنسول این ماه در ایالات متحده آمریکا شود. Switch از زمان عرضه‌اش تا به الان (یعنی 6 ماه قبل) توانسته 4 ماه پرفروش‌ترین کنسول لقب بگیرد. فقط در 2 ماه مِی و ژوئن، کنسول PS4 توانست Switch را شکست دهد.

طبق اطلاعات NPD بر حسب میزان فروش سالیانه، کنسول PS4 پرفروش‌ترین کنسول در ایالات متحده بوده است. البته این گروه نتوانسته اطلاعات دقیقی از تعداد واحدهای فروش رفته ارائه دهد، پس رقم و میزان اختلاف بین فروش کنسول‌ها را دقیقا نمی‌دانیم.

به طور کلی، فروش سخت‌افزار در امریکا طی ماه آگوست حدود 6 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است و به رقم 168 میلیون دلاری تنزل پیدا کرده. همچنین در مورد Xbox One و کنسول‌های نسل قبل، کاهش فروش و عدم تقاضا مشاهده شده است. 

اما فروش سالیانه و کلی سخت‌افزار، در مقطع فعلی نسبت به زمان مشابه پارسال 17 درصد رشد داشته و به رقم 1.7 بیلیون دلاری رسیده است. گروه NDP در این باره معتقد است که تقاضای زیاد مشتریان برای کنسول Nintendo Switch و دستگاه‌های Plug & Play مانند NES Classic به این رشد کمک کرده است.

گروه NDP همچنین پرفروش‌ترین بازی‌های این ماه در امریکا را منتشر کرد که نشان از صدرنشینی Madden NFL دارد. در اینجا می‌توانید لیست کامل پرفروش‌ترین‌ بازی های ماه در ایالات متحده را مشاهده کنید.

منبع متن: pardisgame