بعد از چندین نظر نژادپرستانه از یوتیوبر مشهور PewDiePie، سازنده Firewatch یعنی Campo Santo تقاضای حذف تمام ویدیوهای مرتبط با این بازی از حساب یوتیوب این شخص را کرد. یوتیوب با این درخواست موافقت کرد اما به نظر می‌رسد این تازه شروع مشکلات بسیار دیگر خواهد بود.

این یوتیوبر حتی ویدیویی هم منتشر کرد که در آن به یک تذکر از یوتیوب مبنی بر حق کپی‌رایت اشاره کرده که در نتیجه آن ویدیوها حذف شده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، زمانی که PewDiePie توییت‌های وانامان که از خالقین Firewatch است را دید تصمیم به شخصی کردن ویدیوها کرد اما با این حال یوتیوب آن‌ها را حذف نمود. این حرکت که شکایتی مبنی بر کپی‌‌رایت رسانه دیجیتالی است می‌تواند مشکلاتی را بعدا به همراه بیاورد چرا که اگر این یوتیوبر بیش از سه اخطار مشابه دریافت کند، کانال او بسته خواهد شد.

طبق قوانین گوگل، اگر شخصی ۳ اخطار کپی‌رایت را دریافت کند، حساب یوتیوب او بسته شده و تمام ویدیوهایش حذف خواهد شد. حال به خبری که در خط اول لینک شد مراجعه کنید. وانامان در حرف‌هایش از تمام سازندگان درخواست می‌کند که از یوتیوب بخواهند که ویدیوهای مربوط به بازی‌شان از کانال PewDiePie حذف شود. به همان گونه‌ای که Campo Santo اقدام کرد.

در حال حاضر قوانین گوگل به PewDiePie سه انتخاب می‌دهد. او می‌تواند ۹۰ روز صبر کند تا ادعای کپی‌رایت منقضی شود یا با Campo Santo مشکلاتش را حل و فصل کند و یا شکایت خودش را تنظیم کند.

در حال حاضر باید دید مشکلات این یویتیوبر معروف چگونه حل و فصل خواهد شد. چیزی که مشخص است این است که اگر استدیوهای دیگر هم کار Campo Santo را تکرار کنند، کانال یوتیوب PewDiePie برای همیشه ممکن است که حذف شود.

منبع متن: pardisgame