آخرین شماره از مجله هفتگی فامیتسو، اولین جزییات از عنوان اکشن بقا تازه معرفی شده Left Alive، برای پلی‌استیشن ۴ و رایانه های شخصی را، منتشر کرده است. وظیفه تهیه‌کنندگی عنوان Left Alive، برعهده آقای شنیجی هاشیموتو (Shinji Hashimoto) از مجموعه عناوین Front Mission است. کارگردانی این عنوان توسط آقای توشیفومی نابشیما (Toshifumi Nabeshima) از […]

جزییات تکمیلی از Left Alive | یک شوتر سوم شخص برای پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی

آخرین شماره از مجله هفتگی فامیتسو، اولین جزییات از عنوان اکشن بقا تازه معرفی شده Left Alive، برای پلی‌استیشن ۴ و رایانه های شخصی را، منتشر کرده است.

وظیفه تهیه‌کنندگی عنوان Left Alive، برعهده آقای شنیجی هاشیموتو (Shinji Hashimoto) از مجموعه عناوین Front Mission است. کارگردانی این عنوان توسط آقای توشیفومی نابشیما (Toshifumi Nabeshima) از مجموعه بازی‌های Armored Core صورت گرفته، و طراحی شخصیت‌های آن را نیز آقای یوجی شیناکاوا (Yoji Shinkawa) از سری Metal Gear، انجام خواهد داد. شایان ذکر است که طراحی تعدادی از ربات‌های این عنوان نیز توسط تاکایوکی یاناسه (Takayuki Yanase) از مجموعه عناوین Mobile Suit Gundam 00 صورت خواهد گرفت.

در ادامه می‌توانید جزییات منتشر شده از این عنوان را مطالعه کنید.

  • Left Alive عنوانی در سبک اکشن بقا بوده که در آن بازیکنان تیراندازی کرده، و تله‌های محیطی کار می‌گذارند.
  • بازی در دنیای Front Mission اتفاقا افتاده و از لحاظ داستانی، بین دو نسخه Front Mission 5 و Front Mission Evolved رخ خواهد داد.
  • بازی دارای سه شخصیت اصلی بوده، که در ابتدا شما بازی را در نقش یک شخصیت جوان آغاز خواهید کرد. پس از آن شخصیت اصلی بازی یک زن خواهد بود، و بعد در طول بازی میان این سه شخصیت جابجا خواهید شد.
  • بازیکنان می‌توانند نحوه پیشروی در بازی را انتخاب کنند.
  • بازی دارای عناصری بوده که ارزش تکرار آن را بالا خواهند برد.
  • این عنوان تنها یک پایان داشته، هرچند بسته به تصمیمات شما، سرنوشت هر شخصیت متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است یک شخصیت شاد یا غمگین باشد، یا آنکه یک معما حل نشده باقی بماند و موارد مشابه.
  • بازی از طراحی مرحله‌ای استفاده خواهد کرد.
  • قابلیت شخصی‌سازی Wanzer (ربات‌های درون بازی) وجود نداشته، هرچند شما می‌توانید با جمع‌آوری سلاح و مواد اولیه، آیتم‌های مختلفی بسازید.
  • Left Alive عمدتا آفلاین بوده، هرچند این بدین معنی نیست که بازی عناصر آنلاین نخواهد داشت.
  • اعضای تیم سازنده Front Mission مشغول توسعه این عنوان هستند.
  • بعضی ربات‌های بازی توسط آقای یوجی شیناکاوا طراحی شده‌اند.
  • آقای توشیفومی نابشیما، از سال ۲۰۱۵ به شرکت اسکوئر انیکس پیوسته است.
  • سه شخصیت اصلی بازی، همان افرادی هستند که در تصویر هنری این عنوان نمایش داده شده‌ بودند. هر سه شخصیت در شهر گیر افتاده، و هر یک از آن‌ها باید به صورت مستقل از این مهلکه جان سالم به در ببرد.
  • اصطلاح کلیدی این عنوان «واقعه یک روزه» است. بازی در شهری در کشور روسیه اتفاق می‌افتد. Left Alive نشان دهنده واقعه یک روزه‌ای است که در آن شهر رخ می‌دهد. جنگی در شهر در جریان بوده، و شخصیت‌های اصلی نهایتا درون این درگیری‌ها کشیده خواهند شد.
  • Wanzer – از آنجایی که بازی در همان دنیای Front Mission اتفاق می‌افتد، ربات‌های تسلیحاتی متحرک با نام Wanzer، در آن حضور خواهند داشت. با وجود آنکه Wanzerها دشمن شما به حساب می‌آیند، اما این قابلیت را دارید که یک Wanzer را از دشمن دزدیده و از آن استفاده کنید.
  • اکشن بقا – هدف اصلی در این عنوان زنده ماندن است. بازی قابلیت‌های متفاوتی را برای شما فراهم خواهد آورد، که یکی از آن‌ها قرار دادن تله برای شکست دادن دشمن در میدان نبرد است. شما همچنین قابلیت آن را داشته تا با بدست آوردن مواد اولیه مورد نیاز، آیتم‌های متفاوتی را به وجود آورید.
  • مسیری که انتخاب می‌کنید به خودتان بستگی دارد – به عنوان مثال، اگر شما مسیر مستقیم به سمت هدف خود را انتخاب نمایید، احتمال قرار گرفتن در خطر و روبرویی با دشمنان را خواهید داشت. هرچند شما می‌توانید از مسیر‌های مخفی حرکت کرده، و از دید دشمنان پنهان بمانید، یا آنکه اصلا کل آن منطقه را دور زده و یک مسیر بسیار طولانی را انتخاب کنید. نحوه پیشروی در بازی کاملا در اختیار شما است

در ادامه می‌توانید بخش‌های از مصاحبه سازندگان این عنوان با مجله فامیتسو را نیز مطالعه کنید.

  • تهیه کننده شنیجی هاشیموتو: «ما می‌خواستیم یک Front Mission با ویژگی‌های جدید بسازیم. هدف از ساخت این عنوان، نشان دادن سری Front Mission از یک زاویه دید متفاوت است.»
  • کارگردان توشیفومی نابشیما: «این عنوان یک شوتر سوم شخص است. Left Alive همچنین دارای بخش‌های مبارزه رباتی و عناصر مخفی‌کاری نیز خواهد بود. نحوه پیشروی و اتمام بازی کاملا در اختیار بازیکنان است.»
  • شنیجی هاشیموتو: «شرکت اسکوئر انیکس می‌خواست که هواداران، علاقه بیش از اندازه ما به سری عناوین Front Mission را حس کنند.»
  • توشیفومی نابشیما: «از آنجایی که همیشه تمرکز من بر روی ساخت عناوینی است که حس موفقیت را به بازیکن می‌دهند، ممکن است این عنوان آن چنان ساده نباشد (خندیدن)»
  • در مورد محتویات قابل دانلود: «ما ایده‌هایی در مورد بسته‌های الحاقی داریم. اگر نسخه اصلی بازی خوب بفروشد، شاید بتوانیم بعضی از آن‌ها را به عنوان محتوای قابل دانلود برای بازی عرضه کنیم.»

در انتها می‌توانید نقل قول‌های مختلفی از تهیه کننده این عنوان شنیجی هاشیموتو، کارگردان توشیفومی نابشیما و طراح شخصیت‌ها یوجی شیناکاوا را، مطالعه نمایید.

  • دلیل آنکه دنبال مستقیمی برای Front Mission نساختیم، آن بود که می‌خواستیم این سری از زاویه دیگری بجز «یک بازی رباتی» دیده شود.
  • Left Alive بدون اعمال هیچ تغییری، از دنیای Front Mission استفاده خواهد کرد.
  • سبک بازی از لحاظ طراحی یک شوتر سوم شخص است. با وجود آنکه بازی عناصر تیراندازی خواهد داشت، بسیار دشوار خواهد بود که تنها با اتکا به این عناصر، بازی را به اتمام برسانید. قابلیت مخفی‌کاری و مبارزه با ربات نیز درون بازی وجود خواهد داشت.
  • Wanzerها همیشه دشمن شما نخواهند بود.
  • هر نقشه دارای فضای محدودی بوده، اما به صورتی عریض طراحی شده است.
  • (در مورد طراحی شخصیت‌ها) به هنگام آغاز پروژه Left Alive، ما با آقایان هیدئو کوجیما، یوجی شیناکاوا و کنیچیرو ایمازومی مشورت کرده و رضایت آنان را بدست آوردیم.

عنوان Left Alive قرار است سال آینده برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر شود. طبق اعلام سازندگان این بازی، تاکنون ۵۰ درصد از این عنوان توسعه یافته است.

منبع متن: gamefa