مانند هر هفته، این سری نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پرفروش‌ترین نرم‌افزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را دنبال می کنیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفته‌ای دیگر بررسی کنیم. فهرست فروش این هفته از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ ماه […]

فهرست فروش هفتگی ژاپن | بوی فوتبال و متروید و ماجراجویی!

مانند هر هفته، این سری نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پرفروش‌ترین نرم‌افزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را دنبال می کنیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفته‌ای دیگر بررسی کنیم.

فهرست فروش این هفته از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود و شاهد عرضه عناوین و بازی‌های بزرگ و قابل توجهی در بازار ژاپن بودیم. در صدر جدول فروش نرم‌افزارها، شاهد نسخه جدید سری بازی‌های فوتبال شرکت کونامی، یعنی PES 2018 (این سری در ژاپن با نام Winning Eleven 2018 شناخته می‌شود) هستیم؛ عنوانی که در هفته گذشته به صورت جهانی عرضه شد و مانند هر سال، با هدف رقابت با سری فیفا، پیشرفت های خوبی را به خود دیده است (نسخه پلی‌استیشن ۳ این بازی نیز نسبتا خوب فروخته است). جالب است که با وجود عرضه عناوین بزرگی مانند Metroid: Samus Returns یا Uncharted: The Lost Legacy، بازی فوق‌العاده محبوب Splatoon 2 همچنان رتبه دوم خود را حفظ کرده و همچنان به خوبی می‌فروشد. این بازی محبوب در هفته گذشته ۳۷,۴۸۱ نسخه فروخت و مقدار کلی فروش خود در ژاپن روی کنسول نینتندو سوییچ را به ۱,۱۳۸,۹۶۲ نسخه رساند. سرانجام بازی Metroid: Samus Returns نیز برروی کنسول دستی ۳DS عرضه شد تا انتظار طرفداران پر شمار این سری به اتمام برسد. شاید تصور می‌شد که Metroid: Samus Returns بیش از ۳۰,۸۵۵ نسخه بفروشد اما ثابت شده که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. بازی Uncharted: The Lost Legacy نیز در هفته گذشته تازه در بازار ژاپن عرضه شد و توانست با فروش ۲۳,۱۳۱ نسخه‌ای به رده چهارم برسد. پس از این بازی، صدر نشین هفته گذشته فهرست فروش، یعنی Destiny 2 را مشاهده می‌کنیم که با افت فروشی (تقریبا) ۳۰ هزار نسخه‌ای ثابت می‌کند که موفقیت خوب نسخه اول، برای بار دوم تکرار شدنی نیست. به نظر می‌رسد بازی‌های غربی در این هفته بیشتر در جمع ۲۰ بازی برتر ژاپن به چشم می‌خورند؛ بازی اتومبیلرانی F1 2017 نیز با فروشی قابل قبول (در ژاپن) در رده یازدهم دیده می‌شود. بد نیست در آخر به یک آمار ناگفته و جالب نیز اشاره کنیم؛ عنوانی که بیشترین فروش کل را در جمع ۲۰ بازی برتر فهرست فروش ژاپن دارد، بازی Dragon Quest XI روی کنسول دستی ۳DS است که مجموع فروش آن به ۱,۷۲۰,۴۳۱ نسخه می‌رسد.

شما می‌توانید در زیر فهرست پرفروش ترین‌ نرم افزارهای هفته گذشته در ژاپن را مشاهده کنید. مانند همیشه لازم است اشاره کنیم که آماری که Media Create ارایه می‌کند، تنها فروش فیزیکی و خرده  فروشی محصولات را بیان می‌کند و شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها و کنسول‌ها نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان فروش کلی را به صورت دقیق ارایه کرد اما نمونه خوب و مفیدی در دسترس‌ ما قرار می‌گیرد.

  1. PES 2018 — PS4 — ۶۴,۳۴۲ / New
  2. Splatoon 2 – Switch — ۳۷,۴۸۱ / ۱,۱۳۸,۹۶۲
  3. Metroid: Samus Returns – ۳DS — ۳۰,۸۵۵ / New
  4. Uncharted: The Lost Legacy – PS4 — ۲۳,۱۳۱ / New
  5. Destiny 2 – PS4 — ۲۰,۰۱۸ / ۷۰,۲۸۱
  6. Everybody’s Golf – PS4 — ۱۳,۴۸۷ / ۱۳۶,۶۹۴
  7. PES 2018 – PS3 — ۱۲,۷۷۷ / New
  8. Mario Kart 8 Deluxe – Switch — ۱۰,۹۷۱ / ۶۹۴,۱۸۵
  9. Dragon Quest XI – ۳DS — ۱۰,۵۲۵ / ۱,۷۲۰,۴۳۱
  10. Monster Hunter XX – Switch — ۹,۴۱۴ / ۱۳۳,۶۲۱
  11. F1 2017 – PS4 — ۷,۱۹۰ / New
  12. The Snack World – ۳DS — ۶,۶۵۸ / ۱۶۱,۸۰۷
  13. Dragon Quest XI – PS4 — ۵,۸۷۷ / ۱,۳۴۳,۴۷۹
  14. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Switch — ۵,۰۰۰ / ۵۸۵,۵۵۳
  15. Animal Crossing: New Leaf – Welcome amiibo – ۳DS — ۳,۸۴۰ / ۲۳۹,۹۵۴
  16. Dragon Ball Xenoverse 2 – Switch — ۳,۷۸۲ / ۲۷,۸۲۷
  17. ARMS – Switch — ۳,۵۸۹ / ۲۲۱,۷۰۰
  18. Minecraft — PS Vita — ۳,۱۶۰ / ۱,۲۰۸,۱۱۶
  19. Etrian Mystery Dungeon 2 – ۳DS — ۳,۰۵۷ / ۳۸,۶۵۳
  20. Champion Jockey Special – Switch — ۲,۶۲۶ / New

همچنین می‌توانید در زیر، فهرست پرفروش ترین سخت افزارها را در هفته گذشته در ژاپن مشاهده کنید:

  1. Nintendo Switch: 44,052
  2. PS4: 19,322
  3. New 3DS XL: 10,650
  4. New 2DS XL: 8,761
  5. PS4 Pro: 5,338
  6. PS Vita:  ۳,۸۴۷
  7. ۲DS: 1,726
  8. New 3DS: 428
  9. PS3: 99
  10. Wii U: 86
  11. Xbox One: 57

در فهرست فروش سخت‌افزارها، اتفاق خاص و عجیبی رخ نداده است. کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ که باعث موفقیت فوق‌العاده و بسیار عالی شرکت نینتندو در بازار همه کشور ها شده و حتی ارزش سهام این شرکت را به خوبی بالا برده است، همچنان با فاصله در صدر جدول فروش قرار داشته و دیگر کنسول‌ها را پشت سر خود می‌بیند. این موضوع در مورد کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز صدق کرده و حتی تغییر قابل توجهی در میزان فروش این کنسول‌ها نیز دیده نمی‌شود. شاید مهم‌ترین و چشمگیر ترین تغییر در فهرست فروش کنسول‌های ژاپن، افت فروش ناگهانی پلی‌استیشن ۴ پرو باشد. این کنسول در آمار هفته گذشته ۱۰,۹۹۹ واحد فروخت و نوید روزهای بهتر و امیدوار کننده‌ای را به سونی می‌داد اما طبق آمار این سری، متوجه شدیم که پلی‌استیشن ۴ پرو افت فروش قابل توجهی را به خود دیده و به فروش ۵,۳۳۸ واحد رسیده است. در آستانه فصل پاییز هستیم این یعنی ساعت شمار انتشار بازی‌های بزرگ و جدید بسیاری روشن شده است.

منبع متن: gamefa