Flappy Bird را خاطرتان هست؟ بازی موبایلی طاقت فرسایی که به لطف اینترنت و رسانه‌های مستقل تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۱۳ شد. علاوه بر رسانه‌ها، یوتوبر هایی چون PewDiePie نیز نقش به سزایی در محبوبیت زود هنگام این عنوان داشتند. در کمتر از یک سال این اپلیکیشن بیش از […]

IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است

Flappy Bird را خاطرتان هست؟ بازی موبایلی طاقت فرسایی که به لطف اینترنت و رسانه‌های مستقل تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۱۳ شد. علاوه بر رسانه‌ها، یوتوبر هایی چون PewDiePie نیز نقش به سزایی در محبوبیت زود هنگام این عنوان داشتند. در کمتر از یک سال این اپلیکیشن بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شد؛ ثروت و دستاوردی که توسعه دهنده‌ی بازی، Dong Nguyen، آن را در خواب هم نمی‌دید.

به دلیل اتفاقاتی این بازی از اپ استور برداشته شد. هر آن چه اتفاق افتاد، در آخر منجر شد که Dong Nguyen در فوریه سال ۲۰۱۴ این بازی محبوب را از اپ استور خارج کند و دیگر هیچ‌گاه آن را به استور بازنگردانَـد. علی رغم اینکه توسعه دهنده‌ی Flappy Bird نسخه‌ی اصلی بازی را از اپ استور خارج کرد، از آن روز افراد بسیاری بارها و بارها نسخه‌های مختلفی از بازی را بازسازی کرده و آن را در اپ استور قرار داده‌اند. بازی‌های مشابهی که گویا ساخت آن‌ها تمامی ندارد. با این حال تعداد اندکی از افراد که نسخه‌ی اصلی بازی را بر روی دستگاه‌های خود داشتند، قادر بودند که تا به امروز به نحوی آن را در تلفن هوشمند خود نگه دارند. این افراد موفق شده بودند که تا به امروز این پرنده‌ی محبوب را به طرق مختلف پیش خود نگاه داشته و به نوعی به‌روزرسانی های جدید را دور بزنند؛ اما دوران انجام این کار به پایان رسیده است و افرادی که هنوز نسخه‌ی اصلی Flappy Bird را بر روی تلفن هوشمند خود دارند، باید میان به روز‌رسانی تلفن خود و ادامه دادن بازی Flappy Bird یکی را انتخاب کنند.

بر اساس گزارش polygon، به‌روزرسانی جدید دستگاه‌های اپل، IOS 11، از بازی های ۳۲-بیت پشتیبانی نمی‌کند که Flappy Bird یکی از آن‌ها است. اگر شما قصد اجرای این بازی را در IOS 11 داشته باشید، با پیام زیر رو به رو خواهید شد:

«توسعه دهنده‌ی این اپلیکیشن باید نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام کند تا در IOS 11 اجرا شود»

جای تعجب نیست که توسعه دهنده بازی، Dong Nguyen، اعلام کرده است که این بازی به هیچ وجه به‌روزرسانی نخواهد شد. بنابراین افرادی که به‌روزرسانی به IOS 11 را انتخاب کنند، امتیاز اجرای Flappy Bird اصلی را از دست خواهند داد. در ادامه می‌توانید قسمتی از پست فیسبوک Dong Nguyen را درباره‌ی این موضوع بخوانید.

Flappy Bird دیگر در IOS جدید قابل بازی نخواهد بود. از شما تشکر می‌کنم که بیش از ۴ سال با این اپلیکیشن همراه بودید و Flappy Bird را بازی کردید.

منبع متن: gamefa