اسکوئر اینکس دوست ندارد تا یک پورت درجه چندم و بُنجُل از Final Fantasy XV را برای نینتندو سوییچ عرضه کند، بلکه سخت در تلاش است تا یک پورت شایسته و درخور نام کنسول جدید نیتندو را در دسترس طرفداران این کنسول قرار دهد. اسکوئر اینکس در عرضه یک پورت از Final Fantasy XV برای […]

اسکوئر اینکس به دنبال عرضه یک پورت شایسته از Final Fantasy XV برای نینتندو سوییچ است

اسکوئر اینکس دوست ندارد تا یک پورت درجه چندم و بُنجُل از Final Fantasy XV را برای نینتندو سوییچ عرضه کند، بلکه سخت در تلاش است تا یک پورت شایسته و درخور نام کنسول جدید نیتندو را در دسترس طرفداران این کنسول قرار دهد.

اسکوئر اینکس در عرضه یک پورت از Final Fantasy XV برای نینتندو سوییچ مصر است، ولی با توجه به اینکه این بازی از لحاظ فنی به سخت‎‌افزار قابل‌توجهی نیاز دارد و با توجه به ضعف نینتندو سوییچ در این زمینه، برای همگی یک سوال بزرگ مطرح شده و آن هم این است که اصلاً این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟ و اگر خواهد افتاد، این پورت وضع کیفی‌اش چطور خواهد بود؟ همین سوالات باعث شده بود تا برخی فکر کنند که یک پورت از نسخه Pocket Edition این بازی که برای موبایل است، در دسترس نینتندو سوییچ قرار خواهد گرفت خصوصاً وقتی که خود اسکوئر اینکس رسماً اعلام کرد که در اجرای موتور Luminous (موتوری که Final Fantasy XV از آن استفاده کرده) روی نینتندو سوییچ به مشکلاتی برخورده است.

ولی به نظر عرضه نسخه Pocket Edition این بازی روی نینتندو سوییچ چیزی نیست که اسکوئر اینکس به دنبال آن باشد، این را هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) کارگردان بازی در صحبت با یوروگیمر (Eurogamer) تائید کرده و گفته که آن‌ها به دنبال آن هستند تا نسخه کامل این بازی را برای نینتندو سوییچ در دسترس قرار دهند و در این راه شاید از موتور گرافیکی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) که روی نینتندو سوییچ عملکرد بسیار خوبی دارد برای پورت بازی کمک بگیرند. تاباتا در این باره گفته است:

“ما واقعاً در حال انجام برخی تحقیقات فنی خیلی دقیق در مورد کاری که قادر به انجام آن خواهیم بود هستیم. اکنون در مرحله‌ای هستیم که تست‌های لازم را انجام داده‌ایم و به یک ایده کلی از اینکه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم رسیده‌ایم. ما اکنون وسط مباحثه و تبادل نظر در مورد کاری که باید انجام دهیم و نحوه تست آن روی نینتندو سوییچ هستیم. یک نکته دیگر آن است که هم یک نسخه موبایلی وجود دارد، هم یک نسخه مربوط به رایانه‌های شخصی، و در این میان به یک چیزی که ما خیلی اهمیت می‌دهیم آن است که نحوه اجرای بازی را تا حد ممکن بهینه کنیم و به این بهینه‌سازی بیشتر از اینکه صرفاً یک نسخه واحد بسازیم [و زحمت پورت مخصوص پلتفرم‌های خاص را به خودمان ندهیم] اهمیت می‌دهیم. در حال حاضر نمی‌توانیم چیزی معرفی کنیم، چون هنوز به تصمیم نهایی در مورد اینکه چه کاری انجام خواهیم داد نرسیده‌ایم. ما به طور آزاد و آشکار با نینتندو در حال بحث برای آن هستیم که ببینیم بهترین کار برای انجام چیست. این هم جزو تحقیقات ماست.”

در ادامه تاباتا فاش کرده که اسکوئر اینکس علاوه‌بر نینتندو در حال مذاکره با ایپک (Epic) نیز هست:

“اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که وقتی ما تست‌هایی را با همان موتور نسخه‌های کنسولی برای پورت بازی روی سوییچ انجام دادیم، نتایج رضایت بخش نبود. آن چیزی نبود که شما از نسخه نهایی یک بازی بخواهید. البته این پایان کار نبود، ما به گزینه‌های دیگر مثل انجام برخی تغییرات در موتور فکر کردیم. برای آن که شما را در جریان میزان باز بودن فضای مذاکرات قرار دهم، باید بگویم که به طور مثال اکنون در حال مذاکره و رایزنی با ایپک هستیم تا شاید پروژه را با کمک آن‎‌ها ساختیم پس شاید اگر یک نسخه برای نینتندو سوییچ بسازیم، با کمک آن‌ها باشد. محیط موتور آنریل آن‌ها عالی است، و واقعاً می‌تواند مفید فایده واقع شود. ما تمام این گزینه‌ها را روی میز داریم، و بدون آن‌ها غیرممکن است که تصمیم بگیریم که چه کاری با این پلتفرم انجام دهیم.”

واقعاً هم Final Fantasy XV از آن دست عناوینی است که پورت شدن آن برای نینتندو سوییچ می‌تواند بسیار مهم و اساسی باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، بعد از سال ۱۹۹۷ و Final Fantasy VII برای اولین بار شاهد عرضه شدن یک نسخه اصلی از سری Final Fantasy برای کنسول‌های نینتندو خواهیم بود و این می‌تواند اتفاقی تاریخی باشد. در آن زمان، دیگر سازندگان این سری به کنسول‌های نینتندو نگاه نکردند چرا که آن‌ها نمی‌خواستند با محدودیت‌های یک کنسول کارتریجی دست و پنجه نرم کنند.

همچنین، به تازگی اعلام شده است که یک محتوای داستانی جدید برای این بازی عرضه خواهد شد. همچنین تاریخ عرضه بخش چندنفره این بازی هم مشخص شده است. این بازی هم‌اکنون در دسترس اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ قرار دارد و نسخه رایانه‎های شخصی آن هم سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa