در اوایل ماه سپتامبر عنوان DOOM رسما برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد و حال به تازگی شرکت بنزدا، ناشر عنوان DOOM، تصاویری از نسخه نینتندو سوییچ این عنوان منتشر کرده است. بازی تیراندازی و کنسول نینتندو سوییچ؟ آن هم بازی DOOM؟ غیر ممکن است. شاید هنگامی که نسخه نینتندو سوییچ این عنوان رسما توسط […]

تصاویر، اطلاعات و جزئیات بیشتری از نسخه نینتندو سوییچ عنوان DOOM منتشر شد

در اوایل ماه سپتامبر عنوان DOOM رسما برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد و حال به تازگی شرکت بنزدا، ناشر عنوان DOOM، تصاویری از نسخه نینتندو سوییچ این عنوان منتشر کرده است.

بازی تیراندازی و کنسول نینتندو سوییچ؟ آن هم بازی DOOM؟ غیر ممکن است. شاید هنگامی که نسخه نینتندو سوییچ این عنوان رسما توسط بتزدا تایید شد، این سوالات به ذهن ما خطور کرد ولی با این وجود باید بدانید عنوان DOOM بر روی نیتندو سوییچ عملکرد بسیار خوبی داشته و تجربه لذت بخشی را به شما می دهد.

به نظر می رسد شرکت بتزدا و نینتندو نسبت به سایر شرکت ها روابط گرم تری با یکدیگر دارند؛ ابتدا عنوان Skyrim، سپس عناوین Wolfenstein 2 و DOOM 2016 رسما برای کنسول نینتندو سوییچ تایید شده اند. DOOM یکی از بهترین عناوین سال گذشته است و Wolfenstein 2 هم نیازی به تعریف ندارد. Wolfenstein 2 با توجه به تریلر و تصاویر منتشر شده از این عنوان، بسیار شگفت انگیز است و این همان چیزی است که به دنبال آن هستیم.

هفته گذشته و در رویداد شرکت بتزدا، امکان تجربه بازی DOOM بر روی کنسول نینتندو سوییچ فراهم شد با این تفاوت که فقط قادر به تجربه بازی روی حالت handheld بوده و امکان برداشت تصاویر یا فیلم برداری از گیم‌پلی این عنوان بر روی کنسول نینتندو سوییچ وجود نداشت. اما با پایان یافتن این رویداد، شرکت بتزدا به تازگی تصاویری از نسخه نیتندو سوییچ عنوان DOOM منتشر ساخته است که شما می توانید این تصاویر را در قسمت پایین مشاهده کنید:

بازی بر روی کنسول نیتندو سوییچ چگونه اجرا می شود؟ صحبت در رابطه با این موضوع هنوز کمی زود بوده و با توجه به اینکه امکان تجربه کامل این عنوان در رویداد بتزدا وجود نداشت، سخت است که نتیجه گیری دقیقی از عملکرد آن ارائه داد. به طور خلاصه باید گفت عملکرد DOOM بالاتر از انتظار بوده است.

اگر با دقت به تصاویر بالا نگاه کنید، به صحت این موضوع بیشتر پی خواهید برد. درست است که شاید کیفیت نسخه نینتندو سوییچ با نسخه های کنسول‌های نسل هشتمی این بازی برابری نکند اما اگر به افکت‌های آتش یا چیزی مشابه آن دقت کنید متوجه می شوید که کیفیت آن بسیار بالاتر از حد انتظار است. بدون شک با با توجه به تجربه کوتاه گیم پلی عنوان DOOM در رویداد بتزدا، این عنوان را می توان یکی از بهترین پورت‌های کنسول نینتندو سوییچ دانست. اگرچه احتمالا نسخه ای که در این رویداد شاهد آن بوده ایم پورت نهایی و بدون مشکل عنوان DOOM بوده است.

وقتی عنوان می شود که بازی عملکرد بهتری داشته است از سه موضوع صحبت می کنیم: اول اینکه هدف بازی این هست که بر روی ۳۰ فریم اجرا شود( و معمولا هم به ۳۰ فریم می رسد) در حالی که  نسخه های دیگر این عنوان، خروجی ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند. دوم، شاید چنین نرخ فریمی مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد اما حداقل این مشکلات در عنوان DOOM در مقایسه با ۳۰ فریم استاندارد، بسیار معدود و انگشت شمار هستند. البته مطمئنا شاید بسیاری از شنیدن چنین موضوعی آن هم در ارتباط با عنوان DOOM که گیم پلی آن سرعت بالایی دارد، نا امید شوند اما به جرات می توان گفت این نکته هیچ تاثیری در گیم پلی و یا سرعت بازی نخواهد داشت. در نهایت شاهد هستیم که رزولوشن بازی کاهش یافته است. در شرایط موجود خیلی نمی توان به وضوح و دقیق در این رابطه صحبت کرد و اگرچه شاید تجربه ۳۰ فریم بر روی رایانه‌های شخصی خیلی جالب نبوده باشد ولی اگر در نظر بگیریم که کنسول نینتندو سوییچ یک کنسول قابل حمل و شبیه به تبلت است، حتی با وجود فریم ریت و بافت‌‌هایی با کیفیت پایین تر اما هنوز هم بر روی این کنسول بسیار خوب و زیبا به نظر می رسد.

گزارش های بسیاری وجود دارد که اگر شما کنسول نیتندو سوییچ را بر روی پایه شارژ(در حالت شارژ شدن) قرار دهید، خروجی تصویر کنسول کیفیت بالاتری خواهد داشت و این موضوع به نوبه خود باعث بهبود کیفیت بازی Doom شده و مشکلات جزیی مربوط به فریم ریت آن بر روی نینتندو سوییچ را برطرف کرده و پورت این عنوان را زیباتر می سازد.

عنوان DOOM اواخر سال ۲۰۱۷ برای کنسول نیتندو سوییچ عرضه می شود و علاوه بر نسخه اصلی بازی، شامل تمام بسته‌های الحاقی منتشر شده برای این عنوان نیز خواهد بود. نسخه فیزیکی این عنوان فقط دارای بخش تک نفره بازی است و بخش چند نفره آن نیز به صورت محتوای دانلودی رایگان در دسترس قرار می گیرد. این در حالی است که نسخه دیجیتالی عنوان DOOM، شامل هر دو بخش تک نفره و چند نفره خواهد بود.

منبع متن: gamefa