به گزارش پردیس‌ گیم و به نقل از Wccftech، طی مصاحبه‌ای با Retuers، آقای اندرو هاوس(Andrew House)،  مدیر اجرایی بخش سرگرمی و تعامل سونی(Sony Interactive Entertainment)، بیان کرد که از در دست داشتن بازار فروش هدست های واقعیت مجازی، چندان هم راضی نیست،

"من چندان هم با وضعیت فعلی، یعنی در صدر بازار VR بودن با اختلاف زیاد، راحت نیستم. با اضافه شدن این بخش جدید، شما انتظار دارید که گستره بازی از پلتفرم‌ها، همگی کارشان را به خوبی انجام دهند تا بتوانید آن موج سهمگینی از موفقیت که طالبش هستید، و همچنین مخاطبین خود را حفظ کنید."

این اظهارات بعد از انتشار آخرین گزارشات مربوط به بازار فروش واقعیت مجازی(VR) و واقعیت تقویت شده (AR) در بازه نیمه دوم سال 2017، منتشر شدند. بنابر گزارشات IDC (سازمان اطلاعات بین المللی)، مارکتینگ مربوط به AR و VR، به میزان 25.5% بطور سالانه افزایش یافته است.

آقای Jitesh Ubrani، مسئول ارشد تحقیقات IDC در بخش دستگاه‌‌های موبایل، اینگونه بیان کرده است که:

"افزایش فروش VR در بازار در مقایسه با دیگر فناوری‌های تازه معرفی شده، کندتر بوده و این بخاطر نیازهایی چون سرمایه‌گذاری و از همه مهم‌تر، نیاز به مخاطبان آگاه برای استفاده از VR، می‌باشد. هرچند کاهش قیمت اخیر در تمامی پلتفرم های مهم، یکی از موانع مهم را از سر راه برمی‌دارد اما همه این‌ها به این بستگی دارد که کمپانی‌های بزرگ با مسئله‌ای بدین شرح که طی آن، کاربران فرصت جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز راجب محصول مدنظرشان و البته شانس امتحان کردن آنان را بدست بیاورند، روبه‌رو شوند و با آن موافقت کنند."

همچنین باید اشاره شود که اطلاعات IDC ظاهرا کمپانی Samsung را در صدر بازار فروش VR قرار می‌دهند تا Sony، هرچند با این وجود بازهم Sony در راس کار می‌باشد، از آنجایی که Samsung خود را یک رقیب جدی برای بازار فروش محصولات VR به حساب نمی‌آورد.

در ادامه با آمار فروش بازار واقعیت مجازی همراه باشید:

Company 2Q17 Shipment Volumes 2Q17 Market Share
1. Samsung 568.0 26.7%
2. Sony 519.4 24.4%
3. Facebook 246.9 11.6%
4. TCL 106.4 5.0%
5. HTC 94.5 4.4%
Others 594.8 27.9%
Total 2130.0 100.0%

نظر شما راجب ابزار واقعیت مجازی چیست؟ آیا مایل هستید آن‌ها را تهیه کنید؟ 

منبع متن: pardisgame