به گزارش پردیس گیم و به نقل از Guru3d، بنظر می‌آید که شایعات اخیر حول کارت جدید کمپانی Nvidia، یعنی GTX 1070Ti، کمی بیشتر یک شایعه ساده می‌باشند.

بدنبال حدس و گمان‌های اخیر، مشخصات این عضو جدید نیز بر روی اینترنت قرار گرفت و یکی از اعضای Guru3d نیز بیان کرده است که بنابر سخنان منابع موثقش، بزودی قرار است با رونمایی این غول گرافیکی همراه شویم.

وی بیان می‌کند که: "اول از همه باید بگویم که من این محصول را بدنبال سخنان دوستان و منابعم در صنعت فناوری، تایید می‌کنم. آن‌ها اسم نهایی این کارت را نمی‌گویند اما اطلاعات دیگری را در این رابطه بدست آورده‌ام که بدین شرح می‌باشد: در وهله اول، این واحد پردازشی این کارت، GP104-300 می‌باشد. این مسئله کاملا تایید شده است. همچنین این محصول بعنوان یک "Ti" شناخته می‌شود، تا پایان ماه اکتبر عرضه خواهد که با تیزری که Gigabyte اخیرا منتشر کرده، همخوانی دارد."

وی در ادامه به مشخصات فنی گرافیک اشاره می‌کند: "این تمام اطلاعاتی بود که من توانستم بدست بیاورم، اما MyDrivers اخیرا اطلاعاتی را در رابطه با Specs این کارت منتشر کرده که بنظر می‌آید اطلاعات درستی باشد. این GPU از 20 عدد Shader Cluster استفاده می‌کند که تنها یکی از آن‌ها حین عمل غیرفعال خواهد شد. پس در مجموع با 2432 Shader روبه‌رو هستیم که تنها 128 تا با برادر بزرگتر خود یعنی GTX 1080 فاصله دارد."

"سرعت پردازشی این کارت در قیاس با 1070 بالاتر خواهد بود که در پایین‌ترین حالت، 1607 Mhz و در بالاترین حالت 1683 Mhz می‌باشد. توان مصرفی این کارت همچون GTX 1080 حدود 180W بوده و اگر به شخصه بخواهم با ریاضیات میزان ترافلاپش را حساب کنم، احتمالا 8 TFLOPS خواهد بود و در رابطه با قیمت احتمال می‌دهم که 399$ باشد."

اگر این شایعات واقعیت داشته باشند، فرصت خوبی‌ است برای گیمرهاست تا با قیمتی مناسب، به کارتی بسیار قوی دست پیدا کنند. نظر شما چیست؟ آیا با قیمت گذاری احتمالی این کارت موافق هستید؟

منبع متن: pardisgame