به گزارش پردیس گیم و به نقل از Pcgamer، قیمت کنسول جدید شرکت Atari، یعنی Ataribox اعلام شد. در ادامه به جزئیات بیشتر این خبر می‌پردازیم.

در ماه جوئن، Atari با معرفی کنسول جدیدش یعنی Ataribox خود را دوباره وارد بازار سخت‌افزار کرد، یک کنسول با سخت‌افزاری مشابه یک PC و شکلی رترو مانند. یک ماه بعد، این شرکت برنامه‌هایش برای جمع‌آوری بودجه بیشتر به منظور ارتقای سطح این پروژه اعلام کرد و حال، ما به یک سری حقایق و مشخصات مهم راجع به این کنسول دست یافته‌ایم.

طبق اطلاعات بدست آمده، سازنده Ataribox و مدیر کلی، آقای فرگال مک (Feargal Mac) بیان کرده است که کمپین جمع‌آوری بودجه Indegogo امسال شروع شده و محصول نهایی در تاریخی نامعین در بهار سال 2018 عرضه می‌شود. هنگام عرضه، قیمت حدودی ان بین 250$ الی 300$ خواهد بود و توسط یک پردازش‌گر گرافیکی شخصی‌سازی شده برند AMD، کار خواهد کرد.

مک توضیح می‌دهد: "مردم به انعطاف‌پذیری سیستم‌های شخصی عادت کرده‌اند، در این میان دستگاه‌هایی که به تلویزیون وصل می‌شوند، اغلب دارای سیستمی بسته و فروشگاه‌های محدودی هستند. ما می‌خواستیم محصولی را خلق کنیم که مردم بتوانند روی آن بازی کنند، استریم کنند، به جستوجو بپردازند و تا حد ممکن‌ آزادی عمل داشته باشند، حتی دسترسی به محتویات از پیش خریداری‌شده‌ای که از دیگر ارائه‌دهندگان تهیه کرده‌اند، مانند سایر اپلیکیشن‌های مختلف."

وی بر روی باز بودن این کنسول از نظر محتوایی تاکید بیشتری می‌کند، و بیان می‌کند که رابط کاربری کنسول آن‌ها ساده خواهد بود و مخاطبان نیز می‌توانند به شخصی‌سازی آن مطابق میل خود بپردازند.

"ما تصمیم به عرضه این کنسول از طریق Indiegogo گرفتیم، زیرا تمرکز آن‌ها بر روی ارائه فناوری و محصولات الکترونیکی‌ است و در میان 200 کشور حضوری فعال دارند. این به ما‌ اجازه می‌دهد که تا می‌توانیم میان هوادارانمان در سرتاسر جهان این کنسول را پخش کنیم. این محصول بسیار انعطاف‌پذیر است، پس از خرید دیگر نیاز به خرج کردن پول بیشتر برای آن نخواهید داشت. در واقع شما با این کار کمی آزادی می‌خرید."

با توجه به توضیحات فوق، بنظر می‌رسد که Atari قرار است قدرتمندتر از همیشه بازگردد و باری دیگر، جای خویش را در قلب گیمرهای تمام دنیا بدست آورد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا به کنسول جدید این شرکت محبوب علاقه دارید؟

منبع متن: pardisgame