پلی‌استیشن ویتا ۲؟ ظاهراً چنین کنسولی در کار نیست. به‌تازگی، مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های سونی یعنی اندرو هوس (Andrew House) در مصاحبه‌ی جدیدی با وب‌سایت Bloomberg، گفته است که با وجود موفقیت نینتندو سوئیچ، قصد توسعه‌ی کنسول دستی جدیدی را ندارند: این دستگاه جدید نینتندو، یک دستگاه ترکیبی است و رویکرد و استراتژی متفاوتی را دارد. […]

سونی بازار کنسول‌های دستی را کوچک و محدود می‌داند

پلی‌استیشن ویتا ۲؟ ظاهراً چنین کنسولی در کار نیست.

به‌تازگی، مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های سونی یعنی اندرو هوس (Andrew House) در مصاحبه‌ی جدیدی با وب‌سایت Bloomberg، گفته است که با وجود موفقیت نینتندو سوئیچ، قصد توسعه‌ی کنسول دستی جدیدی را ندارند:

این دستگاه جدید نینتندو، یک دستگاه ترکیبی است و رویکرد و استراتژی متفاوتی را دارد. ما بازار دستگاه‌های قابل حمل در خارج از ژاپن را به‌عنوان یک فرصت تجاری بزرگ ندیده‌ایم.

وی در ادامه، تمرکزشان برروی کنسول‌های خانگی را اعلام داشته است:

ما همچنان روی یک تجربه‌ی گیمینگ بسیار متصل تمرکز داریم و روی تجارب سرگرمی عالی دیگری کار می‌کنیم، پس شما ‌می‌توانید با افراد متعددی با صفحه‌ی نمایش دستگاه خانگیتان به بازی بپردازید.

بر هیچ بازی‌بازی پوشیده نیست که نینتندو در زمینه‌ی کنسول‌های دستی و قابل حمل پیشتاز بازار است، اما سونی هم با پلی‌استیشن پرتابل که ۸۰ میلیون واحد در طی ۱۰ سال به فروش رساند، توانست عملکرد موفقیت‌آمیزی در این حیطه داشته باشد.

با این حال، کنسول دستی جانشین پلی‌استیشن پورتابل یعنی پلی‌استیشن ویتا، نتوانست آن‌طور که باید در خارج از ژاپن به خوبی عمل کند و تا سال ۲۰۱۵، تقریباً ۱۰ میلیون واحد را به فروش رسانده بود که استاندارهای شرکت بزرگ سونی، چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

منبع متن: gamefa