آقای جان «سویوشی» کودرا (John “Tsuyoshi” Kodera)، نایب رئیس فعلی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE)، از این لحظه به عنوان رئیس و مدیرعامل این شرکت فعالیت خواهند کرد. اندرو هاوس (تصویر متن)، مدیرعامل و رئیس فعلی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، از این لحظه از فعالیت‌های مدیریتی شرکت سونی کناره گیری‌ کرده، هرچند تا پایان سال […]

اندرو هاوس از سمت خود کناره‌گیری کرد | جان کودرا رئیس و مدیرعامل جدید شرکت سونی

آقای جان «سویوشی» کودرا (John “Tsuyoshi” Kodera)، نایب رئیس فعلی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE)، از این لحظه به عنوان رئیس و مدیرعامل این شرکت فعالیت خواهند کرد.

اندرو هاوس (تصویر متن)، مدیرعامل و رئیس فعلی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، از این لحظه از فعالیت‌های مدیریتی شرکت سونی کناره گیری‌ کرده، هرچند تا پایان سال جاری میلادی سمت خود در نقش ریاست کل را حفظ نموده تا مطمئن شوند که پروسه انتقال ریاست به آقای کودرا، به راحتی و بدون هیچ مشکلی پیش خواهد رفت.

آقای کودرا همچنین به عنوان نماینده رسمی و رئیس شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در ژاپن انتخاب شده‌اند. شرکت ذکر شده شعبه قانونی سرگرمی‌های تعاملی سونی در ژاپن به حساب می‌آید. آقای هاوس نیز از این لحظه تا پایان سال جاری میلادی، نقش اداره کننده و رئیس کل این شعبه را برعهده خواهند داشت.

در سمت جدید خود، آقای کودرا مسئولیت تمامی امور مدیریتی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، از جمله بخش مربوط به بازی‌ها و سرویس‌های آنلاین این شرکت به صورت جهانی را برعهده گرفته، و مستقیما به رئیس و مدیرعامل شرکت مرکزی سونی یعنی آقای کازو هیرای (Kazuo Hirai)، گزارش خواهند داد.

در ادامه می‌توانید سخنان آقایان هیرای، کودرا و هاوس را در مورد این تغییرات مدیریتی جدید، مطالعه کنید.

کازو هیرای – مدیرعامل و رئیس شرکت مرکزی سونی

زمانی که من در سال ۲۰۱۱ رهبری شعبه سرگرمی‌های تعاملی سونی را به اندرو هاوس سپردم، مطمئن بودم که تجارت پلی‌استیشن را به دست بهترین شخص ممکن داده‌ام، و حال این موضوع ثابت شده است. من شدیدا قدردان زحمات اندی، در تکامل تجارت پلی‌استیشن و تثبیت مکان آن به عنوان یکی بخش‌های (اصلی شرکت سونی) با پتانسیل بالا برای رشد بیشتر در آینده، هستم. من و اندی بیش از ۲۰ سال است که همدیگر را می‌شناسیم، و بخش بزرگی از این زمان را در کنار یکدیگر صرف بهبود و موفقیت تجارت پلی‌استیشن کرده‌ایم. من همچنین می‌خواهم از اندی برای زحمات او در طول سال‌ها تشکر کرده، و در آینده برای او آرزوی موفقیت کنم. جان کودرا از سال ۲۰۱۳ سرویس‌های آنلاین شرکت سونی را اداره نموده، و نقش بسیار حیاتی در رشد آن داشته است. او به معنای واقعی کلمه یک مسئول اجرایی جهانی بوده که از فهمی تاکتیکی، عقیده‌ای قدرتمند و توانایی‌های رهبری بی‌نظیری، برخوردار است. از زمان انتصاب او به عنوان نایب رئیس SIE در سال میلادی گذشته، او در کنار اندی مسئول طراحی برنامه کلی شرکت و طرح‌ریزی عرضه محصولات بوده است. با افزایش اهمیت ارائه سرویس‌های آنلاین در تمام بخش‌های شرکت مرکزی سونی، به نظرم جان ایده‌آل‌ترین خصوصیات را داشته تا از شالوده به جا گذاشته شده توسط اندی استفاده کرده، و باعث افزایش هیجان و رشد سرویس‌های آنلاین و بازی‌های ارائه شده توسط شرکت سونی، در آینده باشد.

اندرو هاوس – رئیس کل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی

من بی‌اندازه نسبت به چیزی که توانستیم با پلی‌استیشن و شعبه سرگرمی‌های تعاملی سونی بسازیم، افتخار می‌کنم؛ سرگرم کردن میلیون‌ها نفر به صورت جهانی، با ارائه بهترین بازی‌ها و ساختن یک شرکت تمام و کمال در زمینه سرگرمی‌های آنلاین. پلی‌استیشن در ۲۰ سال گذشته بخش بسیار بزرگی از زندگی من بوده است، اما با دستیابی این تجارت به موفقیت‌های رکوردشکن، به نظر می‌رسید الان زمان مناسبی برای دنبال کردن چالش‌های جدید باشد. من همیشه قدر دوستی‌ها و افرادی که SIE را به مکانی فوق‌العاده برای کار کردن تبدیل نمودند را، خواهم دانست. من همچنین قدردان حمایت‌ها و وفاداری هواداران پلی‌استیشن و بازی‌بازان از سراسر دنیا، هستم. جان و باقی اعضای تیم SIE، همگی در سطحی جهانی و بسیار حرفه‌ای قرار داشته، از این رو من می‌دانم که آینده پلی‌استیشن بسیار روشن است.

جان کودرا – رئیس و مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی

افتخار بسیار بزرگی است که سمت ریاست و مدیرعاملی SIE را برعهده بگیرم، و من شدیدا قدردان اعتماد و باوری که اندی و کاز نسبت به من نشان داده‌اند، هستم. من قصد دارم تا روند پیشروی فوق‌العاده اندی در بهبود برند پلی‌استیشن و گسترش سرویس‌های آنلاین و بازی‌های این برند داشته را ادامه داده، و می‌خواهم تا محصولات خاص و منحصر به فرد ارائه شده به واسطه برند پلی‌استیشن را، از قبل نیز قدرتمند‌تر کنم. من چشم انتظار همکاری با تیم SIE و تمامی اعضای شرکت مرکزی سونی بوده، تا به افزایش روابط خود با سایر شرکای تجاری ادامه داده، و بهترین تجربیات سرگرمی‌های تعاملی که تنها برند پلی‌استیشن توانایی ارائه آن‌ها را دارد را، (برای هواداران) عرضه کنم.

شایان ذکر است که آقای اندرو هاوس از سال ۱۹۹۰ (۲۷ سال) در شرکت سونی مشغول به کار بوده است. ایشان یکی از افرادی بودند که از ابتدای توسعه و عرضه برند پلی‌استیشن در این شرکت حضور داشته و بر روی آن کار می‌کردند. آقای هاوس حدودا ۶ سال پیش سمت مدیرعاملی و ریاست جهانی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی را بدست آورده، و در این زمان برند پلی‌استیشن از همه لحاظ رشد و پیشرفت قابل توجه‌ای را مشاهده کرد.

آقای کودرا رئیس و مدیرعامل جدید شرکت سونی، از سال ۱۹۹۲ (۲۵ سال) فعالیت خود را در این شرکت آغاز کرده، و طی سال‌ها در بخش‌های متفاوتی از این شرکت خدمت نموده است. از جمله سرویس‌های که ایشان نقش اساسی در شروع و بهبود فعالیت آن‌ها داشته‌اند می‌توان به فروشگاه پلی‌استیشن، سرویس پلاس، پلی‌استیشن Vue و پلی‌استیشن Now، اشاره داشت.

منبع متن: gamefa