شرکت Sony ساعاتی قبل، آپدیت بزرگ و مهم 5.00 کنسول PS4 را منتشر کرد که با نصب آن، رابط کاربری و امکانات کنسول شما دستخوش تغییرات فراوانی خواهد شد. به گزارش پردیس‌گیم، حجم این آپدیت 375 مگابایت است و هم‌اکنون با آنلاین شدن در PSN می‌توانید آنرا دریافت کنید. طی این آپدیت ویژگی‌های زیادی به کنسول اضافه می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:


خانواده در PSN

سیستم master/sub-account بازسازی شده است و به جای آن قابلیت Family on PlayStation Network ارائه خواهد شد. در این قابلیتِ جدید، یک نفر می‌تواند نقش سرپرست خانواده را ایفا کند و این شخص حکم مدیر کنسول را خواهد داشت. به طور مثال اگر در کنسول 5 اکانت برای اعضای خانواده وجود داشته باشد، سرپرست می‌تواند سطوح دسترسی خاصی را برای هر یک تنظیم کند تا به محتوای مشخصی دست پیدا کنند.

این دسترسی‌ها شامل مواردی نظیر استفاده از مرورگر اینترنت، استفاده از ویژگی‌های آنلاین بازی‌ها، قابلیت ارسال پیام شخصی به سایرین و ... می‌باشد. 

ارتقا بخش follow کردن افراد

شما اکنون دیگر می‌تواند هر شخصی را که مایل هستید follow کنید، حتی اگر اکانت این شخص verify نشده باشد. همچنین به طور اتوماتیک شما دوستان خود را follow کرده‌اید اما اگر می‌خواهید که آن‌ها در لیست دوستان شما باقی بمانند اما محتوایشان برایتان نمایش داده نشود، می‌توانید آن‌ها Unfollow کنید.


اصلاحات بخش مدیریت دوستان

در بخش دوستان (Friends) در حال حاضر می‌توانیم گروه‌های مورد علاقه خود را تحت عنوان Favorite Groups ایجاد کنیم. در آپدیت جدید این بخش گسترش پیدا می‌کند و شاهد یک بخش جدید با نام Custom List هستیم که می‌توانید براساس موضوعات خاصی، بخشی از دوستانتان را در یک لیست خاص قرار دهید. مثلا اگر شما با افراد خاصی بازی FIFA را بصورت آنلاین تجربه می‌کنید، می‌توانید این افراد را در یک لیست مجزا قرار دهید.

قابلیت جدید در بخش انجمن

اگر شما دارای یک انجمن (community) در PS4 هستید، از این پس می‌توانید انجمن را به broadcast شخصی خود متصل کنید. زمانی که broadcast شما فعال می‌شود و محتوایی را برای سایرین اشتراک می‌گذارید، یک پیام هوشیارباش برای کسانی که در انجمن شما حضور دارند، ارسال خواهد شد.

قابلیت جدید برای کاربران PlayStation VR

کاربرانی که از طریق PlayStation VR، بازی‌های واقعیت مجازی را برای جامعه و دوستان خود broadcast می‌کنند، از این پس می‌توانند حین پخش محتوا، پیام‌هایی که برای آن‌ها ارسال می‌شود را نیز مشاهده نماید.

بهبود کیفیت استریم برای کاربران PlayStation 4 Pro

کسانی که از کنسول PlayStation 4 Pro استفاده می‌کنند، از این پس می‌توانند که گیم‌پلی بازی‌های خود را با کیفیت 1080P و 60 فریم در Twitch استریم کنند.

امکان ارسال موسیقی در بخش ارسال پیام

تا پیش از آپدیت جدید، کاربران PS4 می‌توانستند موسیقی‌های مورد علاقه خود در Twitter و Facebook را از طریق PlayStation Music برای دوستانشان به اشتراک بگذارند اما در آپدیت جدید شما می‌توانید که از طریق پیام و به شکل مستقیم موسیقی و ترک مورد علاقه خود را برای دوستانتان ارسال کنید. اگر آن‌ها با کنسول آنلاین باشند، می‌توانند با مراجعه به پیام شما موسیقی را گوش دهند.

بهبود شرایط تماشای فیلم

در آپدیت جدید قابلیتی فعال می‌شود که شما می‌توانید با انتخاب آن، هرگونه آگاه‌باش و پیام رسان (Notifications) را در زمان تماشای فیلم غیرفعال کنید تا هیچ چیزی تمرکز شما را از بین نبرد.

امکان‌شخصی سازی آگاه‌باش‌ها (Notifications)

همچنین قابلیت جالب دیگر این آپدیت، امکان شخصی‌سازی و ویرایش محتوای نمایش داده شده از پیام‌های ارسالی در حین بازی است. اگر دقت کرده باشد، هنگامی که یک پیام برای شما ارسال می‌شود و شما حین بازی کردن هستید، بخش‌هایی از پیام به همراه ID شخص ارسال کننده برای شما نمایش داده می‌شود. در آپدیت جدید شما می‌توانید مشخص کنید که چه حجمی از پیام و چه میزان از مشخصات فرستنده برای شما نشان داده شود. همچنین می‌توانید رنگ آگاه‌باش را نیز بین دو گزینه سفید و مشکی انتخاب کنید.

ارتقا بخش دسترسی سریع به منو (Quick Menu)

در آپدیت جدید، شما می‌توانید که محتوای دلخواه خود را به بخش Quick Menu اضافه کنید. مثلا میزان دانلود بازی‌ها و یا دعوت‌نامه‌هایی که برای جوین شدن به پارتی برای شما آمده است، همگی در بخش Quick Menu قابل مشاهده می‌باشد. گزینه Leave Party نیز به این بخش اضافه شده است. به طور کلی سعی شده که در حین بازی شما نیازی به خروج از آن و رفتن به منو اصلی پیدا نکنید.

ارتقا کیفیت صدای PlayStation VR

با این آپدیت، هدست PlayStation VR در زمان پخش فیلم‌های بلوری و DVD از دو خروجی صدای سوراند 5.1ch و 7.1ch پشتیبانی می‌کند.

اضافه شدن زبان‌های جدید

در آپدیت جدید، زبان‌های ویتنامی، تایلندی، رومانیایی، اندونزیایی، مجارستانی، یونانی و چکی به رابط کاربری PS4 افزوده می‌شود.

امیدوار هستیم مطالعه‌ی این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در آخر خوشحال می‌شویم دیدگاه خود در مورد قابلیت‌های بروزرسان 5.00 کنسول PS4 را به اشتراک بگذارید ...

منبع متن: pardisgame