از نظر تحلیلگران قیمت ۴۹۹ دلاری ایکس‌باکس وان ایکس بسیار مناسب می‌باشد، همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۸ این کنسول چهار میلیون دستگاه به‌ فروش برساند. حدودا یکماه تا عرضه کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس زمان باقی مانده. با انتشار قدرتمندترین کنسول تاریخ مایکروسافت امیدوار است تا به پیشتازی سونی بر بازار […]

نظر تحلیلگران در مورد قیمت ایکس‌باکس‌وان‌ایکس و میزان فروش آن

از نظر تحلیلگران قیمت ۴۹۹ دلاری ایکس‌باکس وان ایکس بسیار مناسب می‌باشد، همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۸ این کنسول چهار میلیون دستگاه به‌ فروش برساند.

حدودا یکماه تا عرضه کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس زمان باقی مانده. با انتشار قدرتمندترین کنسول تاریخ مایکروسافت امیدوار است تا به پیشتازی سونی بر بازار کنسول‌ها پایان دهد. آیا ایکس‌باکس وان ایکس می‌تواند چنین کاری را انجام دهد؟

آقای لویس وارد (Lewis Ward) مدیر بخش تحقیقات بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده شرکت IDC، در گفتگو با شماره ۱۹۱ مجله GamesTM اظهار داشتند که:

نه، ایکس‌باکس وان ایکس جهت برابر کردن اوضاع برای مایکروسافت کافی نیست. اما با این حال می‌تواند تلنگری برای پلی‌استیشن ۴ پرو باشد تا برای در اختیار داشتن بازار ایالات‌متحده و بریتانیا بیشتر تلاش کند. پیش‌بینی من این است که از سه ماهه پایانی ۲۰۱۷ تا پایان ۲۰۱۸، وان ایکس چهار میلیون دستگاه به فروش برساند؛ و در همین بازه زمانی نیز پلی‌استیشن ۴ پرو فروشی پنج میلیونی را تجربه خواهد نمود. همچنین بنظر می‌رسد در بازار ایالات‌متحده و بریتانیا شاهد رقابت تنگاتنگ این دو کنسول باشیم.

آقای وارد همچنین اعلام کردند که براساس بررسی‌های بعمل آمده از سوی شرکت IDC، هردو سرویس EA Access و Xbox Game Pass وضعیت مناسبی را برروی کنسول ایکس‌باکس وان دارند.

بررسی‌های اولیه برروی نظرسنجی صورت گرفته از بازیکنان ایالات متحده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان از یک یا هر دو سرویس مذکور استفاده می‌کنند. با توجه به جدید بودن این سرویس‌ها و همچنین قیمت بالای آن‌ها، بنظر من نتایج بدست آمده بسیار مناسب هستند.

شاید بزرگ‌ترین نکته‌ای که مانع از خرید کنسول ایکس‌باکس وان ایکس توسط کاربران می‌شود، بحث قیمت آن باشد. همانطور که در گذشته نیز به آن اشاره شده، با توجه به مشخصات سخت‌افزاری بکار رفته در کنسول، قیمت در نظر گرفته شده به هیچ‌وجه بالا نمی‌باشد. آقای وارد نیز با این موضوع موافق است:

مایکروسافت ممکن است با عرضه این کنسول متحمل ضرر شود. بررسی‌های انجام شده توسط ما، قیمتی معادل ۶۰۰ دلار را پیشنهاد می‌دهد. بنابراین بلی، وان ایکس در مقایسه با حد معمول کنسول‌های خانگی گران‌قیمت محسوب می‌شود. مجددا بلی، و این قضیه باعث خواهد شد تا برخی افراد از خرید کنسول صرف‌نظر کنند. اما با توجه به مشخصات سخت‌افزاری ایکس‌باکس وان ایکس بنظر من ۵۰۰ دلار قیمت بسیار مناسبی است.

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس قرار است در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) منتشر شود.

منبع متن: gamefa