به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، "فیل اسپنسر" توضیح می‌دهد که چرا قابلیت Backwards Compatibility برای آن‌ها حائز اهمیت می‌باشد.

یکی از قابلیت‌های بسیار کارآمد Xbox One، قابلیت Backwards Compatibility می‌باشد که به واسطه ان شما می توانید عناوین قدیمی و مربوط به کنسول Xbox 360 را بر روی Xbox One تجربه کنید. حتی اگر از آن استفاده هم نکنید، دانستن اینکه این عمل هرزمانی برایتان ممکن است امر خوبی است.

مدیر بخش Xbox، آقای "فیل اسپنسر" در صحبت‌های اخیر خود به اهمیت این موضوع برای Microsoft می‌گوید. وی عقیده دارد یکی از مهم‌ترین دلایلی که این قابلیت را برای‌شان بسیار خاص می‌کند، نگه‌داری این عناوین برای مخاطبین جدید است. همچنین این عناوین موقعیتی مناسب برای ناشران است تا بتوانند عناوین قدیمی‌تر خود را به مخاطبین جدید بفروشند. اما این فقط یک بُعد این مسئله است.

اسپنسر می‌گوید: "من بازی‌ها را فرمی از هنر می‌دانم. عناوین کنسولی با تمام شدن دوره کنسول خود به فراموشی سپرده می‌شوند و برای ما نیز تجربه دوباره آنان مشکل‌تر می‌شود. در عناوینی که من در کودکی تجربه کردم، هنوز چیزهایی برای یادگیری می‌باشد. مطمئنا برای دارندگان این محتوا، فرصت خوبی است برای درآمدزایی، اما برای بازیکنان نیز دیدن پیشرفت این فرم هنری مسئله جالبی است."

درحال حاضر حدود 400 عنوان Xbox 360 از طریق این سرور قابل بازی می‌باشد. اخیرا 4 عنوان Halo به این جمع پیوسته‌اند و عناوینی چون Red Dead Redemption و بسیاری از نسخه‌های قدیمی Call of Duty در لیست بازی های این سرویس باعث درخشندگی و اهمیت آن شده‌اند. پشتیبانی از بازی‌های اولین کنسول Xbox امسال راه خود را سمت کنسول نسل هشتمی Microsoft باز خواهد کرد. هرچند، تعداد ان‌ها به وسعت عناوین 360 نخواهد بود. Xbox One X هم به هنگام عرضه از این سرویس بهره خواهد برد.

آیا شما با صحبت‌های آقای "اسپنسر" در رابطه با ارزش تجربه عناوین قدیمی موافق هستید؟ 

منبع متن: pardisgame