بدون شک، یکی از محبوبترین ویژگی‌های کنسول ایکس‌باکس وان، قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (backward compatibility) آن است که این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ (و حتی نخستین کنسول ایکس‌باکس) را بر روی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنند. شایان ذکر است که در صورتی که یکی از نسخه‌های دیجیتالی یا […]

صحبت‌های تازه اسپنسر در خصوص ویژگی پشتیبانی از نسل قبل ایکس‌باکس وان

بدون شک، یکی از محبوبترین ویژگی‌های کنسول ایکس‌باکس وان، قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (backward compatibility) آن است که این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ (و حتی نخستین کنسول ایکس‌باکس) را بر روی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنند. شایان ذکر است که در صورتی که یکی از نسخه‌های دیجیتالی یا فیزیکی هر یک بازی‌های نسل قبلی خود را در اختیار داشته باشید، برای تجربه دوباره آن ملزم به پرداخت هزینه‌ای اضافی نخواهید بود.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، در تازه‌ترین مصاحبه خود با «وایرد»، در مورد اهمیت پشتیبانی از نسل قبل نه تنها از دیدگاه تجاری که این امکان را به ناشرین بازی‌های ویدئویی می‌دهد تا همچنان بازی‌های قدیمی خود را به فروش برسانند صحبت کرد، بلکه در مورد اهمیت حفظ و نگه‌داری بازی‌های قدیمی نیز سخن گفت. فیل اسپنسر نخست اظهار داشت:

من به بازی‌ها به چشم نوعی از هنری نگاه می‌کنم. کنسول‌های بازی در زمانی که نسل به اتمام می‌رسد، کنار گذاشته می‌شوند. بنابراین، تجربه بازی‌های قدیمی ما، چالشی سخت خواهد بود. این چیزی‌ست که من از زمانی که کودک بوده و بازی کرده‌ام، تجربه کرده‌ام. تجارت خوبی برای تولیدکنندگان محتوا [به واسطه این مهم] شکل می‌گیرد، اما به عنوان یک بازیکن، جالب خواهد بود که بدانیم، بازی‌ها از نظر هنری چگونه پیشرفت کرده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بازی از کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ بر روی کنسول ایکس‌باکس وان قابل بازی هستند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به نسخه‌هایی از سری Halo، برخی بازی‌های Call of Duty، Red Dead Redemption و بازی‌های بیشتری اشاره کرد.

در خبری دیگر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت پیش از برگزاری رویداد E3 در لس آنجلس، به ژاپن سفر کرد تا پشتیبانی بیشتری از سازندگان ژاپنی بدست آورد و با همکاری شرکای تجاری خود، سرمایه‌گذاری بیشتر در ژاپن صورت دهد.

به نظر می‌رسد که این سفر ارزشَش را داشته است چراکه در جریان کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 بازی‌های ژاپنی زیادی برای کنسول ایکس‌باکس وان معرفی شده‌اند که از جمله این موارد می‌توان به بازی‌هایی نظیر Dragon Ball FighterZ یا Code Vein اشاره کرد. همچنین از بازی‌هایی نظیر Monster Hunter و Sword Art Online نیز برای کنسول ایکس‌باکس وان رونمایی به عمل آمد.

با این وجود، به نظر می‌رسد که اسپنسر تصمیم دارد تا بار دیگر به توکیو سفر کند و با شرکای تجاری خود دیدار کند. وی در این خصوص در توییتر خود نوشت:

بازگشت به توکیو و ملاقات با همکارانمان، همیشه عالی‌ست.

منبع متن: gamefa