به نظر می‌آید که خشونت در بازی Call of Duty: WWII آن قدری بالا است که افراد کم‌سن‌ و سال و افرادی که نسبت به خشونت حساسیت دارند، به سمت آن نیایند. این نتیجه‌ای است که از بررسی این بازی توسط موسسه رده‌بندی سنی ESRB به دست می‌آید. کم کم به عرضه بازی Call of […]

بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد

به نظر می‌آید که خشونت در بازی Call of Duty: WWII آن قدری بالا است که افراد کم‌سن‌ و سال و افرادی که نسبت به خشونت حساسیت دارند، به سمت آن نیایند. این نتیجه‌ای است که از بررسی این بازی توسط موسسه رده‌بندی سنی ESRB به دست می‌آید.

کم کم به عرضه بازی Call of Duty: WWII نزدیک می‌شویم و حال موسسه رده‌بندی سنی Entertainment Software Rating Board معروف به ESRB  این بازی را بررسی کرده و به آن درجه سنی مخصوص بزرگسالان (همان M یا Mature) را اعطا کرده است که البته قابل پیشبینی هم بود. به هر حال حضور در جنگ جهانی دوم مثل رفتن به پیک‌ نیک نیست و کارمندان استودیو اسلج همر گیمز (Sledgehammer Games) هم این نکته را به خوبی می‌دانند پس با استفاده از خشونت قصد دارند تا زشتی‌های این جنگ خانمان‌سوز را هرچه واقعی‌تر به تصویر بکشند. در توضیحاتی که مربوط به درجه سنی این بازی آمده است، به غیر از خشونت افسارگسیخته شاهد فاکتورهایی چون خون و خون‌ریزی و ادبیات نامناسب نیز هستیم.

در توضیحات مربوط به درجه سنی این بازی که پایین‎تر آن را به طور کامل خواهید خواند، شلیک با بعضی از اسلحه‌ها به دشمن می‌تواند به قطع شدن سر یا دیگر اعضای بدن آن‌ها منجر شود و روی زمین نیز خون جاری شده و آن اعضای جدا شده از بدن آن‌ها به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. شاید در نگاه اول این حجم از خشونت افسارگسیخته به نظر برسد ولی باید قبول کرد که با حال و هوای بازی کاملاً تطابق دارد. قبل از خواندن توضیحات کامل ESRB به این نکته توجه کنید که شاید برخی از نکات بازی برای شما اسپویل شود:

“این بازی یک عنوان شوتر اول شخص است که در آن بازیکنان در نقش یک سرباز آمریکایی در جبهه متحدین اروپایی در جنگ جهانی دوم قرار خواهند گرفت. بازی‌بازان در این عنوان از مسلسل‌ها، شات‌گان‌ها، نارنجک‌اندازها، و مواد منفجره برای کشتن دشمنان استفاده می‌کنند؛ بعضی از اسلحه‌ها موجب به جدا شدن سر و/یا دیگر اعضای بدن دشمنان خواهد شد و در نهایت خون و اعضای بدن جدا شده در میدان نبرد روی زمین باقی خواهد ماند. مبارزات در بازی جنون‌آمیز است و با اسلحه‌های واقعی و باورپذیر، فریادهای ناشی از درد و انفجارهای بزرگ در هم آمیخته شده‌ است. همچنین میان‎‌پرده‌های بازی هم شامل خشونت شده؛ مثلاً در جایی از فاصله نزدیک به سر یک زندانی شلیک می‌شود یا سربازان به خاطر اسیر نشدن، خودکشی می‌کنند. از الفاظ رکیک نیز در بازی استفاده می‌شود.”

چندی پیش خبر رسیده بود که بخش داستانی این بازی اندکی از Call of Duty: Advanced Warfare طولانی‌تر است. یک باندل محدود با محوریت این بازی هم برای پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. اعلام خبر پشتیبانی این بازی از اکس‌باکس وان اکس در کنار اعلام خبر وجود رزولوشن پویا برای نسخه پلی‎استیشن ۴ پرو بازی، اخبار خوشی برای دارندگان این کنسول‌های میان نسلی به شمار می‌رود. به نظر می‎رسد که این بازی از کنسول میان نسلی مایکروسافت یعنی اکس‌باکس وان اکس هم پشتیبانی خواهد کرد. بازی Call of Duty: WW2 قرار است در تاریخ ۳ نوامبر امسال برابر با ۱۲ آبان ماه برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع متن: gamefa