تحلیلگری اعتقاد دارد که قیمت 499 دلار برای Xbox One X بسیار مناسب می‌باشد + پیش‌بینی میزان فروش

تنها یک ماه تا عرضه‌ی Xbox One X،‌ کنسول جدید Microsoft فاصله داریم. این کنسول قدرتمندترین سخت‌افزار تاریخ را برای یک کنسول به ارمغان خواهد آورد. Microsoft قصد دارد با Xbox One X عقب ماندن از PS4 را جبران کند اما آیا این کنسول قادر به انجام اینکار است؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech، آقای "لوییس وارد"‌ طی مصاحبه‌ای با GamesTM در مورد این کنسول صحبت کرد:

" خیر، Xbox One X برای رسیدن به PS4‌ کافی نخواهد بود. این کنسول از لحاظ فروش به PS4 Pro بسیار نزدیک خواهد شد. من پیش‌بینی می‌کنم که تقریبا چهار میلیون کنسول Xbox One X از سه‌ماهه‌ی چهارم 2017 تا پایان 2018 به فروش خواهد رفت در حالی که این رقم برای PS4 Pro تقریبا پنج میلیون خواهد بود. 

با توجه به ارقام شیپینگ می‌توان شاهد یک رقابت سخت در ایالات متحده و بریتانیا بود."

او همچنین اظهار کرد که اطلاعات IDC اشاره دارد که EA Access و Xbox Game Pass برای Xbox One بسیار سود‌آور و مناسب هستند:

"تحلیل‌ها و نظر‌سنجی‌های سه‌ماهه‌ی سوم 2017 ما نشان می‌دهد که 20 درصد دارندگان Xbox One از یکی یا هردوی این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. این رقم از آنجایی که این سرویس‌ها چندان ارزان نبوده و همچنین جدید هستند بسیار مناسب است."

شاید یکی از بزرگترین مشکلات کاربران قیمت بالای Xbox One X می‌باشد اما همانطور که قبلا نیز گفته شده بود، با نگاه کردن به مشخصات کنسول متوجه خواهید شد این قیمت اصلا بالا نیست. آقای وارد نیز با این موضوع موافقت دارد:

"خب، آن‌ها حتی ممکن است پولی در این میان از دست دهند. با محاسبه‌ی تمامی قطعات این کنسول،‌ ما قیمتی حداقل 600 دلاری را تخمین زدیم. بله، ممکن است که به نسبت کنسول‌های خانگی معمولی قیمت گران‌تری داشته باشد و همین مهم باعث شود برخی از افراد آن‌را خریداری نکنند اما با توجه به مشخصات سخت‌افزاری آن، بنظرم 500 دلار یک قیمت بسیار مناسب می‌باشد."

Xbox One X در 16 آبان عرضه خواهد شد.

منبع متن: pardisgame