مدیر فنی Fallout: New Vegas :Obsidian بخاطر کنسول‌ها محدود شد؛ اگر تنها برای PC ساخته می‌شد بازیکنان عنوان دیگری را تجربه می‌کردند

شکی نیست که مرزهای عناوین چند پلتفرمه را سخت افزار کنسول‌ها تعیین می‌کنند، محدودیتی که در پلتفرم PC بواسطه سخت افزارهای پیشرفته وجود ندارد و به این ترتیب سازنده‌ها در ساخت عناوین خود می‌توانند در هر بخش تا جای ممکن جلو بروند. سری Crysis مثال مناسبی است برای توضیح اینکه کنسول‌های گیمینگ تا چه حد می‌توانند در محدودیت یک بازی نقش داشته باشند و Fallout: New Vegas نیز یکی از عناوینی است که قربانی این محدودیت شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGaming، مدیر فنی استودیو بازی‌سازی Obsidian آقای اسکات اورتس به‌تازگی در مصاحبه با وبسایت PCGamesN اعلام کرده است که Fallout: New Vegas اگر بعنوان یک انحصاری PC ساخته می‌شد بسیار متفاوت از چیزی بود که ساخته شد. بازی درگیر مشکلات تکنیکی نمی‌شد و برای رفع آنها و اجرای قابل قبول بر روی کنسول‌ها در نهایت قابلیت‌های آن نیز محدود نمی‌شدند.

اظهارات اسکات اورتس در این رابطه: "بازی اگر بعنوان یک انحصاری برای PC ساخته می‌شد بسیار متفاوت بود. در ابتدای ساخت ایده‌های بسیاری برای آن داشتیم. مانند "مکانی برای ذخیره آب، مکانی برای کشاورزی، مکانی برای تشکیل یک دولت" و موارد دیگر. برای همه اینها برنامه‌ریزی کرده بودیم، هیچکدام در موارد فرعی و اختیاری خلاصه نمی‌شدند و بسیار مهم بودند."

برخی از این قابلیت‌ها در عنوان نهایی پیاده‌سازی شدند اما اورتس در این مورد چنین می‌گوید: "می‌توانستیم با این امکانات خیلی فراتر رویم. مجبور شدیم آنها را ساده کنیم و امکاناتی داشتیم که موتور بازی ممکن بود در پیاده‌سازی آنها دچار مشکل شود." ظاهرا مشکلات تکنیکی نسخه کنسولی در نهایت برای سازندگان دردسر ایجاد کرده است: "باید مشکلات تکنیکی را کاهش می‌دادیم. بنابراین برخی از امکانات را حذف محدود کردیم با این حال به نظر من عملکرد فنی بازی اهمیت ویژه‌ای داشت و مهم بود که ما این مشکل را برطرف کنیم."

بر خلاف تصور برخی، محدودیت منابع سخت‌افزاری علاوه بر گرافیک و مقیاس بازی می‌تواند عناصر اصلی بازی از جمله در بخش گیم‌پلی را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث محدودیت شود.

البته ساده کردن گیم‌پلی همیشه هم راهکار سازندگان در قبال این مشکل نبوده است. برای مثال بر روی کنسول‌ها عنوان Dark Souls را داریم که مثال خوبی برای یک اکشن نقش‌آفرینی حرفه‌ای است. Cuphead نیز مثال دیگر برای یک بازی به شدت سخت است که بر روی چند پلتفرم عرضه شده است.

به نظر شما ساده‌سازی گیم‌پلی بازی راهکار خوبی برای سبک کردن و اجرای بهینه آن بر روی سخت‌افزارهای محدود است؟ نظر شما در مورد این محدودیت چیست؟

منبع متن: pardisgame