توسعه‌دهندگان Fallout: New Vegas معتقدند اگر این عنوان بصورت انحصاری برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر می‌شد، بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که بازیکنان تجربه کرده‌اند. Fallout: New Vegas عنوانی بود که در زمان عرضه مورد استقبال منتقدین و طرفداران قرار گرفت. اما برطبق صحبت‌های طراح فنی این عنوان آقای اسکات اِورتز (Scott Everts)، اگر New […]

سازندگان Fallout: New Vegas اقرار کردند که این سری بخاطر کنسول‌ها متحمل محدودیت‌هایی شده است

توسعه‌دهندگان Fallout: New Vegas معتقدند اگر این عنوان بصورت انحصاری برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر می‌شد، بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که بازیکنان تجربه کرده‌اند.

Fallout: New Vegas عنوانی بود که در زمان عرضه مورد استقبال منتقدین و طرفداران قرار گرفت. اما برطبق صحبت‌های طراح فنی این عنوان آقای اسکات اِورتز (Scott Everts)، اگر New Vegas تنها برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شد تجربه بسیار بهتری را می‌توانست رقم بزند. آقای اِورتز از استودیوی Obsidian Entertainment در گفتگو با وب‌سایت PCGamesN در مورد محدودیت‌هایی صحبت نمود که به‌دلیل عرضه عنوان مذکور برای کنسول‌ها، بر سر راه آنان قرار گرفت. ایشان اذعان کردند اگر بازی آن‌ها تنها برروی رایانه‌های شخصی منتشر می‌شد، نتیجه نهایی “بسیار متفاوت‌تر” از آن چیزی می‌شد که همگان تجربه کرده‌اند.

ما در ابتدا برنامه‌های زیادی برای اجرا داشتیم، بعنوان مثال: مکانی که آب در آنجا ذخیر می‌شود، محل واقع شدن مزارع، جایی که حکومت مرکزیت دارد؛ ما تمام این موارد را طرح‌ریزی کرده بودیم – این‌ها مواردی تصادفی نبوده‌اند. 

آن دسته از کسانی که Fallout: New Vegas را تجربه کرده‌اند، احتمالا متوجه شده‌اند که جزئیات در نظر گرفته شده برای هر منطقه بصورت تصادفی چیده نشده‌ است. دلیل آن هم این است که برخی از المان‌های برنامه‌ریزی شده توانستند راهی نسخه نهایی بازی شوند. اما هنگامی که تیم‌سازنده می‌توانستند سایر طرح‌های خود را وارد دنیای New Vegas کنند؛ آقای اِورتز ادامه داد که کارهای بیشتری می‌شد در بازی انجام داد:

ما می‌توانستیم پا را فراتر بگذاریم (بدون وجود کنسول‌ها). باید کارها را ساده‌تر می‌کردیم، بنابراین موارد کمتری در اختیار داشتیم که برروی موتور بازی‌سازی فشار می‌آورد. بازی با مشکلات فنی کمتری همراه می‌شد. ما کمی از موارد اضافی را حذف کردیم، اما از نظر من این عنوان یک بازی کارایی‌محور بود، و ما باید به این مورد رسیدگی می‌کردیم.

متاسفانه احتمال عرضه عنوانی دیگر از سری Fallout بصورت انحصاری برای پلتفرم رایانه‌های شخصی وجود نخواهد داشت. Fallout 4 حدود ۱٫۵ میلیون کپی (بدون احتساب فروش دیجیتالی در استیم) برروی رایانه‌های شخصی، و ۱۲ میلیون کپی برروی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان فروش داشته است. تمرکز برروی کنسول‌ها از لحاظ مالی برای سازندگان منطقی‌ بنظر می‌رسد. اما استودیوی Obsidian Entertainment علاقه‌مند است که برروی نسخه دیگری از سری Fallout کار نماید. فعلا باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاق‌هایی خواهند افتاد.

منبع متن: gamefa